Proiectul este pentru copiii cu vârste cuprinse între 6 și 18 ani, care au probleme cu vederea. De investiție beneficiază 120 de elevi de la Liceul Special Moldova, singurul pentru elevii nevăzători din zonă. Copiii fac ședințe de terapie în camera multisenzorială și, cu ajutorul jucăriilor, învață să se relaxeze și să devină independenți. Micuții încep ședințele prin parcurgea unui traseu care îi ajută să se orienteze în spațiu și să își mențină echilibrul.
Principala atracție este, însă, salteaua cu apă. Elevii se relaxează, iar cei care și-au pierdut parțial vederea urmăresc proiecții viu colorate. Învață, astfel, culorile și reușesc să-și stimuleze vederea. Un alt instrument folosit de psihopedagogi în cadrul ședintelor de terapie este dulapul care luminează în funcție de intensitatea zgomotelor din jur. Copiii sunt puși, de exemplu, să bată puternic din palme, sau să vorbeasă pe diferite tonalități. Astfel, sunt stimulați atât vizual cât și auditiv.
În cadrul ședintelor de terapie, elevii sunt încurajați să experimenteze și să-și exprime liber preferințele. Scopul este acela de a le oferi micuților sentimentul de independență și control.
"Vin aici să se descarce, vin să se relaxeze. După cum vedeți este dotată cu mingi senzoriale, piscină cu bile, patul cu apă, care este sistem de relaxare și este un beneficiu maxim," a explicat Brândușa Ghițu, psihopedagog.
"Ne-a pus doamna trei trasee cu câte patru pietre, am format echipe. - Și cum a fost? - Bine, numai că mi-am mai pierdut echilibrul," povesteşte un copil.
Specialiștii spun că acest tip de terapie îi încurajează pe tineri să devină mai siguri pe ei și să se integreze în societate.
"Îi încurajăm pentru că este în beneficiul copiilor nevăzători. Nevăzătorii învață să se orienteze în spațiu, au mai multe facilități," a explicat Constantin Șoldan, președintele Asociației Nevăzătorilor, filiala Iași.
Camera multisenzorială a costat 112.000 de lei.