Ruta ocolitoare a municipiului Suceava trebuia finalizată până la sfârșitul anului 2012. Din lipsa banilor, perioada de execuție a lucrărilor s-a prelungit până la mijlocul anului 2014. Acum, șantierul de 13 kilometri, început pe raza a trei localități, Suceava, Șcheia și Pătrăuți se află în conservare, spun autoritățile.
„- Ce presupune conservarea unui astfel de șantier?
- Începînd de la paza minimă care este acolo, protecția lucrărilor deschise, semnalizări, la poduri, de exemplu, protecția lor, dacă sunt deschise, betonate, se acoperă,” spune Ovidiu Laicu, șeful Direcției Regionale de Drumuri și Poduri.
Reprezentantul CNADNR în Moldova pare să nu știe că la șantierul șoselei de centură de la Suceava nu există paznic, iar obiectivele începute și neterminate cum ar fi podurile și pasajele, nu sunt acoperite.
Mai mult decât atât, în unele locuri bordurile sunt deja sparte, stratul de asfalt s-a crăpat, iar dalele au început să se desprindă. Toate acestea însemnând costuri suplimentare atunci când se vor relua lucrările. Lucru care se va întâmpla curând, speră prefectul Florin Sinescu, încrezător în promisiunile primite de la București:
„În ceea ce privește problema principală, continuarea lucrărilor și finalizarea, urmează ca după data de 15 martie să fie rezolvată atât partea financiară, cât și partea de execuție de lucrări,” a declarat prefectul județului Suceava.
Lucrările sunt realizate în proporție de 80% și s-au cheltuit până acum 230 de milioane de lei, dar mai este nevoie de alte 90.000 de lei pe care Compania Națională de Drumuri ar trebui să-i aloce pentru acest obiectiv. Față de contractul inițial, costurile șoselei de centură de la Suceava au fost majorate cu 60%. Atunci când va fi gata, șoseaua de centură ar urma să preia traficul greu din municipiul Suceava.