Medalie de aur pentru viteză. Cinci studenţi au fost premiaţi în Turcia după ce au montat un pod în timp record

Data publicării:
studenta inginer

Îndemânarea studenţilor din Iaşi a impresionat juriul din Turcia, format din specialişti în construcţii. Au avut nevoie doar de 18 minute să monteze un pod de aproape 7 metri si să stabilească astfel recodul competiţiei la care au luat parte 17 echipe de la universităţi din întreaga lume.

"Materialul, evident, e oţel. Am mizat pentru o structură cât mai rezistentă, să câştigăm şi puncte la estetică şi să fie uşor de executat, dar să reziste," a spus Andrei Beilic, student.

"Una dintre reguli era să nu scăpăm chei, să nu scăpăm elemente, să nu scăpăm şuruburi. Chiar, la un moment dat, am avut o penalizare. Am scăpat un şurub şi cel care ne cronometra ne-a întrebat : "vreţi să îl luaţi? Oprim cronometru, punem penalizare?" Şi eu am refuzat," povesteşte Andreea Astancăi, studentă.

În spatele succesului studenţilor din Iaşi stau zeci de ore de calcule, măsurători şi muncă.

Elena Crăciun, studentă: "Lucram noaptea ca să putem ajunge şi la cursuri, să ne facem şi temele, proiectele. Am făcut multe repetiţii şi am ajuns la 16 minute, cel mai bun timp."

"Studenţii au posibilitatea să proiecteze, să construiască şi să participe într-un concurs de o înaltă calitate, înaltă ţinută tehnică la nivel internaţional, astfel încât România, şcoala de Poduri din România, din Iaşi să fie cunoscută din Iran , până în Portugalia, echipe care ai participat la acest concur," a spus şi Cristian Comisu, profesor universitar Facultatea de Construcţii şi Instalaţii Iaşi.

Faţă de metodele clasice, construcţia unui pod pe structură de oţel, aşa cum a fost gândită de studenţii ieşeni, ar avea ca principal avantaj timpul foarte redus de realizare. 

"Dacă ar fi de zece ori mai mare, s-ar putea realiza fără nici un fel de problemă, asigurând o deschidere de 60 de metri. Peste orice obstacol ar fi necesar o asemenea deschidere. Fie o apă sau un viaduct, un pasaj," a explicat asist. dr. ing. Gheorghiţă Boacă, Facultatea de Construcţii şi Instalaţii.

Ca să poată deveni realitate, podul realizat de studenţi la scara redusa ar avea nevoie de o investiţie de patru milioane de dolari.



Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri