Din nouă unităţi de învăţământ cu profil tehnologic vor ramane, în urma reorganizării, patru şcoli cu specializari distincte. Iar asta pentru că şi cererile de pe piaţa muncii în domeniile vizate au scăzut, iar în unităţile şcolare nu doar că nu au existat strategii de management care să îmbunătăţească situaţia, ci şi rezultatele şcolare au fost slabe, potrivit Inspectoratului Şcolar Judeţean.
Oficialii Inspectoratului Şcolar Judeţean susţin că în acest fel se vor utiliza mai bine atelierele şi spaţiile. Odată stabilită noua structură a unităţii de învăţământ, cel care va fi desemnat director va avea responsabilitatea de a propune un plan de şcolarizare realist şi de a promova schimbarea prin diverse mijloace.
Pe de altă parte, există şi unităţi de învăţământ cu profil tehnologic de succes şi care nu au fost vizate de Inspectorat. La Colegiul Tehnic „I. C. Ştefănescu" din Iaşi, spre exemplu, au fost introduse materii în funcţie de cererea de pe piaţa muncii.
Astfel de strategii vor fi nevoiţi să adopte şi directorii noilor şcoli rezultate în urma comasării, din anul şcolar viitor.