De la table şi proiectoare interactive, la imprimante cu sistem de corectare a testelor grilă, modele de laboratoare fonice şi sisteme de monitorizare video pentru şcoli, toate echipamentele au fost prezentate la un simpozion despre mijloacele moderne de predare. Deşi interesate de noutăţile tehnologice, cadrele didactice consideră că şcoala are alte necesităţi.
"Prioritate ar fi să fie şi şcoala noastră reabilitată termic şi refăcută instalaţia electrică ca să ai echipamente tehnice pe o instalaţie termică veche de 40 de ani e mai greu pentru că înainte, ştiţi, era un întrerupător şi o priză, ei acum nu poţi să pui 20 de calculatoare într-o singură priză," a spus Rusu Ghinişa, directorul Şcolii de Arte şi Meserii Chişcăreni.
"Şcoala noastră în particular are alte nevoi este vorba despre nevoile specialităţilor, muzica, arta plastică, coregrafia, teatrul şi arhitectura," consideră Dana Barnea, directorul Colegiului de Arte Octav Băncilă.
Mai mult, unele dintre cadrele didactice spun că nu sunt pregatite pentru trecerea de la metodele tradiţionale de predare la cele care presupun table sau proiectoare interactive.
"Cărţile nu vor putea fi înlocuite niciodată, mă refer la cărţile tipărite," a spus Luminiţa Viciu, profesor de limba franceză.
"Cu siguranţă că nu toţi profesorii sunt pregătiţi acum să utilizeze aceste mijloace mai ales cu seamă profesorii din aria curiculară a disciplinelor care nu utilizează în mod obişnuit în cadrul orelor acste mijloace," este de părere Mona Coţofan, directorul Liceului Vasile Alecsandri.
Camelia Gavrilă, inspector general al ISJ Iaşi: "Acum însă suntem într-o societate extrem de informatizată, extrem de tehnologizată, elevii, tinerii aparţin acestui univers şi în nici un caz procesul didactic nu poate fi rupt de această manieră de a prezenta."
La simpozionul „Fii elev pentru o zi în clasa viitorului" au participat peste 150 de profesori din judeţul Iaşi.