Ştefan, Iulian şi Tudor plănuiesc de doi ani călătoria în estul extrem al Siberiei şi au stabilit până la cel mai mic detaliu traseul.
„La dus, se desfăşoară în mare parte bine, după ce trecem de Ucraina se desfăşoară doar pe teritoriul Rusiei până la punctul terminus Magadan,” explică Iulian Ciobănașu.
Tinerii vor ajunge în apropiere de Tomtor, oraşul cel mai friguros din lume, unde s-au înregistrat temperaturi de minus 70 de grade, dar şi la graniţa cu Afghanistan.
„Ne întoarcem o porţiune pe acelaşi traseu după care fugim un pic de frig, care ne va prinde din urmă şi coborâm mai spre Sud, Mongolia, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Tajikistan şi Uzbekistan,” a mai spus tânărul.
Şi pentru că vor ca excursia lor să poarte amprentă românească, toţi cei 40.000 de kilometri vor fi parcurşi cu un ARO produs în 1992, pe care vor să-l îmbunătăţească.
„În afară de motor şi cutie, vom schimba bara faţă, modelul cauciucurilor - altă dimensiune, suporturi în primul rând şi, cel mai important, portbagajul de pe cupolă, pentru a căra cât mai multe piese şi bunuri de-ale noastre,” explică Ștefan Amarandei.
Şi-au propus să realizeze chiar şi un documentar despre comunităţile de români.
„Vrem să descoperim cum s-au obişnuit cu viaţa de acolo, cum se descurcă,” spune Tudor Poșa.
Expediţia va dura 155 zile, iar temerarii vor dormi în maşină. Pentru a-şi atinge visul au nevoie de sprijin - 10.000 de euro, bani pe care nu-i au.