"Am trimis pe toată lumea astăzi acasă și am să vă trimit și pe dumneavoastră că nu am ce să fac, nu am cum să vă dau. Singurul lucru este să vă procurați dumneavoastră medicamente," așa a decurs fiecare întrevedere între medicii de familie și pacienți. Toți au fost chemați să revină a doua zi din cauza erorilor medicale.
Deși reprezentanții Casei de Sănătate le-au spus că pot opera în sistem offline, medicii spun că nu cred că serviciile medicale le-ar mai fi astfel decontate.
"Astea-s povești, nu există nimic care să se poată da cu păstrarea unei amprente, iar serviciul nu este validat decât în măsura în care cardul respectiv este prezent în cititorul de card," a spus Anca Deleanu, preşedintele Societăţii Medicilor de Familie Iaşi.
Bolnavi care au așteptat ore în șir la ușile cabinetelor au fost și la Institutul Regional de Oncologie. Oamenii spun că au rămas fără tratamentul care îi ține în viață.
"A căzut sistemul și stăm după rețetă. Și eu nu sunt de aici, sunt din Vaslui și o să stau până se termină programul aici dacă reușesc să scot astăzi rețeta. Dacă nu, trebuie să revin mâine, medicamentul ăla azi e ultima zi în care îl mai am."
Mirela Grosu, managerul Institutului Regional de Oncologie Iaşi: "am folosit cardurile ca și cum sistemul ar funcționa. Am internat și am transmis toate datele offline exact așa cum procedăm și cu rețetele electronice când sistemul sau internetul nu funcționează."
Abia la prânz, sistemul informatic a ce început să funcţioneze normal din nou.