Aproape 30.000 de localnici din judeţul Bacău au la dispoziţie un nou centru de evidenţă a persoanelor deschis în comuna Răcăciuni. Pentru noile documente, oamenii trebuie să aştepte aproximativ trei săptămâni. Chiar şi aşa, spun ei, sunt mulţumiţi că nu mai trebuie să facă naveta şi economisesc astfel timp şi bani:
“Cine a venit cu ideea asta e foarte bună. E şi mai aproape de domiciliu nostru, ce acte avem ... vii cu originalul şi ţi le face aici pe loc.”
“Este în beneficiul nostru , în primul rând că nu mai plătim maşina până la Sascut şi, plus de asta, este mai aproape de casă.”
Nicolae Chiriac, consilier: “acest serviciu se datorează implementării unui program pe fonduri europene cu sprijinul Consiliului Judeţean şi eforturile primăriei pentru a pune la dispoziţa celor 5 sate arendate. Este cât se poate de benefic pentru toţi locuitorii.”
Noul Birou de Evidenţă a Populaţiei a fost înfiinţat prin hotărâre de Consiliu Local şi cu avizul Biroului Central din Capitală, iar realizarea lui a durat patru ani.
Cătălina Palade, secretar în comuna Răcăciuni: “am întâmpinat nişte dificultăţi privind organizarea concursului , dar de natură scriptică şi bugetară , dar la momentul de faţă s-a rezolvat. Personalul este instruit la Serviciul de Evidenţă Bacău, câteva luni fiecare dintre ei.”
Pentru schimbarea cărţilor de idenitate, localnicii trebuie să achite o taxă de 15 lei, iar banii se duc la bugetul local.