Povestea lui Markus Stampfl a început în urmã cu 20 de ani, când a venit în România pentru o afacere cu etichete autocolante. Plãnuia sã revinã rapid acasã, dar afacerea nu a evoluat la fel de rapid. Însã nu s-a dat bãtut. "M-am speriat când am intrat în ţară. Nu mai văzusem străzile atât de stricate şi neluminate şi căruţe şi aşa mai departe," povesteşte antreprenorul.
S-a încãpãţânat sã cunoascã România dincolo de aparenţe şi perseverenţa l-a rãspãlãtit. Acum conduce o afacere de milioane de euro şi e mândru cã etichetele sale sunt peste tot: "Oricine din România are un produs de la mine în casă. Începând de la şampanie vin, medicamente, ciocolată, pizza."
Drumul pânã aici nu a fost uşor. În 1998 a dat faliment, dupã ce un partener român l-a lãsat fãrã bani. Familia l-a ajutat sã repunã tipografia pe picioare cu bani din Germania, însã cel mai mult l-a impresionat reacţia din România. Spune cã tot timpul s-a simţit discriminat pozitiv și cã a beneficiat de „bonusul de neamț".