VRANCEA. Livada cu nuci franţuzeşti

Te-ar putea interesa și:
Ovidiu Lazăr a înfiinţat în urmă cu cinci ani o livadă de nuci în comuna vrânceană Tătăranu.
Înainte de a face investiţia, agricultorul spune că s-a documentat pe internet pentru a afla care sunt cele mai bune soiuri. Astfel a optat pentru cele frantuzeşti.
Ovidiu Lazăr, agricultor: "Am mers pe soiurile franceze pentru că intră foarte repede pe rod, din anul trei intră pe producţie şi productivitatea este dublă faţă de un nuc obişnuit".
Pentru fiecare din cele şase hectare plantate cu puieţi de nuc agricultorul a investit 5.000 de euro şi crede că profitul va fi pe măsură.
Ovidiu Lazăr, agricultor: "La 5 tone procentul de miez este 50 la sută, deci 2 tone şi jumătate de miez se poate obţine pe miezul de nucă. Asta înseamnă undeva la 14-15 mii de euro pe hectar".
Un kilogram de miez de nucă se vinde în pieţele româneşti cu 45 de lei, însă fermierul îşi vinde recolta doar în străinătate.
"Ambasadorul Greciei din România ne cere pentru un partener din Greciei 500 de tone în coajă pe sezon şi este doar un singur client o singură cerere. Foarte mare" spune fermierul.
Fermierul este încrezător în afacerea sa şi îi sfătuieşte pe întreprinzători să investească în astfel de plantaţii. Localnicii din Tătăranu însă nu sunt curioşi să o vadă, deşi livada este al doi paşi de ei.
"Să se facă ăştia ai noştri româneşti, nu franţuzeşti" spune un sătean.
"Sunt mai bune nucile noastre româneşti. Nu am fost curios să văd cum arată livada" declară alt localnic.
Câştigurile pe care le pot aduce nucii i-au făcut pe mai mulţi agricultori să învestească în astfel de plantaţii.
Crin Constantinescu, purtător de cuvânt Direcţia de Agricultură Vrancea: "Acest interes a crescut ca urmare a faptului că nucile sunt o cultură foarte benefică care aduc un profit destul de important".
În judeţul Vrancea sunt 50 de hectare cultivate cu nuci.
Reporter: Cornelia Mazilu
Operator: Bogdan Cazacu
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.