Pentru cei în vârstă, o călătorie cu transportul public reprezintă o adevărată probă de rezistenţă.
Culmea, toate autobuzele, la orice oră din zi, sunt pline cu pensionari. Cu serveţele, evantaie sau sticle cu apă, toţi încearcă să facă faţă căldurii.
Domnul Ioan avea cămaşa atât de udă încât ar fi putut s-o stoarcă.
Ioan Lungeanu - călător: "Da, trebuie schimbată, trebuie. E udă toată. E leoarcă. Adică, ce să mai".
Deşi sunt conştienţi că nu e bine să iasă din casă în toiul zilei, pensionarii spun că nu au încotro. Cu toţii se îndreaptă sau vin de la...doctor.
"Mă topesc. Foarte greu. Mai ales că vin de la medic acum, am fost şi am făcut nişte analize" a spus un pensionar.
"Noi de obicei la ora asta stăm acasă, dar acum am fost la medic. Acum am fost programată, acum trebuie să mă duc" a declarat un alt călător.
Niciunul dintre autobuzele regiei de transport nu este dotat cu aparat de aer condiţionat.
"Cred că nimeni nu s-ar supăra dacă ar da 50 de bani în plus pentru un minim de confort. Dar să mergem civilizat, să nu ne îmbolnăvim. Până la urmă cred că dăm mai mulţi bani pe medicamente dacă facem un puseu de tensiune" a spus un gălăţean.
În lipsa aparatelor de aer condiţionat, reprezentanţii regiei de transport au, totuşi, o soluţie.
Constantin Graur - director compartiment Exploatare Transurb: "Într-adevăr este cald atât afară, cât şi în autobuze, dar autobuzele noastre, absolut toate, sunt prevăzute cu geamuri culisante şi se mai realizează oarece ventilaţie în mers".
Deşi, în cabinele şoferilor sunt aparate de aer condiţionat, multe nu funcţionează.
"După o zi întreagă îl iau acasă şi îl schimb că nu se poate. Nu rezistă două zile. Ca şi cu cămaşa, costumaţia" a spus un şofer.
Conducerea regiei de transport spune că nu au fost cumpărate autobuze dotate cu aer condiţionat din cauza costurilor mari. În plus, instalaţia pornită ar duce şi la un consum ridicat de combustibil.
Reporter: Adrian Obreja
Operator: Gelu Mormoloc
Editor web: Dana Costache