Pontonul ar fi trebuit să le servească proprietarilor de ambarcaţiuni din Galaţi care sunt nevoiţi să-şi acosteze bărcile la Tulcea sau Brăila. Pontonul a avut, însă, viaţă scurtă.
Raluca Ardean, reporter Digi24: "Portul de mici ambarcaţiuni din spatele meu este acum pe jumătate înghiţit de ape. Puţinii stâlpi de susţinere care au mai rămas sunt rupţi, îndoiţi sau înclinaţi, ceea ce înseamnă pontonul este grav avariat şi nu mai prezintă în momentul de faţă niciun element de siguranţă. Deşi au trecut trei ani, de când a fost afectat de sloiurile de pe Dunăre, iată că Primaria nu a găsit bani nici până în prezent pentru reabilitarea lui".
În aceste condiţii, pontonul nu oferă siguranţă, aşa că niciun proprietar nu a făcut cerere pentru ancorarea ambarcaţiuni în port. Oamenii se miră de lipsa de interes a Primăriei.
"Nu e ancorată, nu nimica, ce să facă, să plece barca cu totul" spune un gălăţean.
"Dacă vrea să vină cineva să-i arăt malul Dunării ce frumos este, vede o paragină, un stâlp în stânga, unul în dreapta, o paragină, o babilonie" declară alt localnic.
În prezent, pontonul este păzit de o firmă privată, care are contract cu Primăria Galaţi. Până şi paznicii recunosc că nu sunt în siguranţă pe ponton.
"E cam nesigur ...E nesigur, dar asta e treaba" spune paznicul pontonului.
La un moment dat, municipalitatea a dorit mutarea pontonului în altă locaţie, însă s-a renunţat şi la această idee.
Eduard Grosu, administrator port ambarcaţiuni: "Din câte ştiu eu acolo unde s-a vrut mutat, e necesară o investiţie consistentă din punctul asta de vedere, ceea ce la ora actuală e cam greu să asiguri. Şi investiţia în ceea ce priveşte infrastructura, şi mutarea lui şi reparaţia lui".
Singura soluţie de salvarea a portului de ambarcaţiuni ar fi un parteneriat public-privat.
"Suntem în discuții cu un investitor interesat să reactiveze portul de ambarcațiuni, în parteneriat public-privat. Anul acesta, vom realiza un studiu de fezabilitate pentru acest obiectiv, procedură obligatorie pentru o investiție în obiectiv, indiferent că aceasta se va realiza cu bani de la buget sau de către un investitor privat" spune un comunicat al Primăriei Galaţi.
Lipsa de interes a Primăriei în ceea ce priveşte reabilitarea pontonului aduce şi pagube la bugetul local. Conform unei hotărâri de Consiliu Local din 2013, proprietarii de ambarcaţiuni mari care doresc să acosteze în port trebuie să scoată din buzunar suma de 652 de lei în fiecare lună, cei care deţin ambarcaţiuni mijlocii 458 de lei pe lună, în timp ce proprietarii de ambarcaţiuni mici ar trebui să achite 298 de lei pe lună.
Conform proiectului, pontonul are 200 de metri lungime şi o capacitate de 80 standuri de acostare.
Reporter: Cornelia Mazilu
Operatori: B.Cazacu, D. Lare, I. Mocanu