Nava Ovidiu a fost modernizată de Consiliu Judeţean Brăila în 2005, cu scopul de a o reda circuitului turistic. Acest lucru nu s-a întâmplat nici până astăzi.
De vină, spun autorităţile, este prețul prohibitiv stabilit pentru ora de marș a navei, care se ridică la 700 de lei. Mai mult, lunar, CJ Brăila alocă peste 5.000 euro pentru întreţinerea vasului care mărşăluieşte sporadic.
Emilian Dumitriu, vicepreședinte CJ Brăila: "Facem socotelile și constatăm că nu e chiar la îndemâna oricui să plătească acest tarif. Un preț mai mic ar înseamna ca noi, Consiliul Județean să subvenționăm aceste plimbări, ceea ce nu e agreat".
Marian Băcanu, căpitan nava Ovidiu: "Avem circa 100 de ore de funcționare, nu au fost cereri și consider că prețul este ridicat datorită faptul că noi cumpărăm motorina cu același preț cu care îl cumpără și mașinile de pe șosea".
Pentru căpitanul de navă soluția este subvenționarea de către stat a unei croaziere pe Dunăre, pentru copii și pensionari, cu 50 sau 60% reducere. Aşa cum este în Germania, Austria și Olanda.
La asta ar trebui adăugat şi o ieftinire a carburantului la jumătate de preț.
Marian Băcanu, căpitan nava Ovidiu: "Într-adevăr, plimbările pe Dunăre sunt costisitioare, de aceea au și dispărut și navele de pasageri care erau odată, datorită costurilor foarte ridicate, materiale de întreținere și combustibilul".
Brăilenii nu ar refuza o plimbare cu nava Ovidiu până la Galați dar pentru un sejur nu ar cheltui mai mult de 20 de lei.
"20 de lei, cam ăsta ar fi prețul, ținând cont că e distanța mică și că aparține de Consiliul Județean" spun eun gălăţean.
"Pe vremuri se putea merge la Galați, dus întors cu 9 lei, era o plăcere pe punte, dar sunt ani buni de când nu mai circulă nimic între Brăila și Galați" povesteşte alt localnic".
Din 2013, de când a fost reabilitată, ambarcaţiunea a produs doar 7.000 de lei din închirieri.
reporter: Ana-Maria Dobre
operator: Luigi David