Angajaţii se gândesc cu groază că vine iarna.
Mariana, dispecer: "Nu ştiu ce o să fie, mă gândesc că nu ştiu ce o să fie! Lucrez de dimineaţă de la opt şi până la 4 jumătate".
Inclusiv paznicul ţine loc de birou de informaţii.
Ionuţ Eduard, paznic: "Foarte des vin călători să ceară informaţii. Le spun că nu sunt birou de informaţii şi că asta este treaba".
Călătorii au ajuns la limita răbdării: aşteaptă microbuzele în picioare, pe vânt, ploaie sau caniculă, direct pe trotuar.
"Uite doamnă ce ne-au făcut. Stau de două ore aici în picioare, scaunele sunt înăuntru, clădirea este închisă. Nu-ţi vine să spargi geamurile şi să-i dai foc?" a spus un călător.
"La toaletă eu m-am dus după chioşcurile ăstea" a declarat alt călător.
Cine vrea să afle la ce oră pleacă microbuzele este nevoit să facă drumul până la autogară şi să întrebe, din om în om, care este programul.
"Mergem din maşină în maşină şi ne uităm unde scrie, unde trebuie să mergem şi ne oprim acolo. Şi întrebăm pe ăla, pe cutare, unde a tras maşina cutare...." a spus un localnic.
Fostul patron al autogarii spune că firma a intrat în faliment deoarece din 2011 nu a mai primit, conform legii, banii pentru cupoanele de veterani și pensionari.
Gheorghe Dumitru, fost patron Autogara Dumitru: "Consiliul Judeţean putea şi poate la ora actuală să ia autogara şi să o treacă în patrimoniul său, să o cumpere, să găsească o cale legală şi să o deschidă pentru cetăţenii municipiului Galaţi".
Reprezentanţii Consiliului Judeţean se spală pe mâni şi spun că problema nu ţine de competenţa lor.
Cornel Hamza, vicepreşedinte CJ Galaţi: "În privinţa transportului judeţean CJ nu are competenţe asupra autogărilor, dar a cerut fiecărui operator un contract cu autogara pentru a arăta de unde o să plece oamenii cu maşinile din Galaţi".
Deşi autogara este închisă de două luni, până în prezent, nicio autoritate publică nu s-a implicat în soluţionarea, fie şi măcar temporară, a acestei situaţii.
Reporter: Georgiana Ciurea
Operator: Luigi David
Editor web: Dana Costache