Ana-Maria Dobre - reporter Digi24: "Aproximativ 20 de cm adâncime și peste un metru lungime. Atât măsoară acum gropile din asfalt plombate chiar luna trecută".
Ce spun autoritățile?
Aurel Simionescu - primarul municipiului Brăila: "În general şase luni de zile este perioada de garanție. Dar nu exclud ca la intersecția respectivă, având în vedere că circulă și tramvaiul pe acolo, și vremea care a fost și circulația care este de o altă natură, grea, să se fi întâmplat acest lucru".
Experții în domeniu sunt însă de altă părere. Ei cred că degradarea prematură a asfaltului se explică prin lipsa unei infrastructuri corespunzătoare pentru traficul rutier de mare tonaj.
Vasile Trandafir, inspector tehnic: "Ce-am făcut noi atunci, am făcut să se poată circula în regulă. S-a pus un strat de asfalt, un strat de binder și un strat de asfalt de uzură. Dar v-am spus, provizoriu".
Teoretic, materialul care se folosește pentru repararea şoselelor are o garanție de minim şşase luni, însă la Brăila, acesta abia dacă rezistă patru săptămâni. Reprezentanţii firmei care a făcut lucrările nu vor să dea nicio declaraţie.
Aurel Simionescu -primarul municipiului Brăila: "Dacă este așa, cei care au reparat, vor trebui să rerepare pe cheltuiala lor, categoric".
Șoferii brăileni sunt exasperați de starea drumurilor, dar mai ales de cheltuielile pentru reparațiile autoturismelor.
"În tot muncipiul Brăila e de plâns, de plâns numai gropi" spune un brăilean.
"Ca să se facă de calitate, trebuie să se încălzească craterul bine cu un arzător și acolo să se pună compoziția și să compacteze. Așa se face treaba. Luna trecută s-a astupat cu apă în gropi" povesteşte alt localnic.
La o primă evaluare, reprezentanții primăriei Brăila au estimat că peste 600 de gropi de pe carosabil necesită reparații urgente.
Pentru astfel de lucrări, autoritățile au alocat anul acesta, de la bugetul local, 20 de milioane de lei.
reporter: Ana-Maria Dobre
operator: Luigi David