Reprezentanţii societăţii locale de transport în comun din Galaţi spun că, în comparaţie cu un autobuz clasic, cel electric este mai rentabil.
Are ca avantaje costurile reduse de exploatare, absenţa poluării, dar şi faptul că nu utilizează carburanţi pe bază de hidrocarburi.
Sincron Genica Totolici, directorul societăţii Transurb: "Ca şi consum electric ceea ce am făcut noi estimativ la suta de kilomertri este o diferenţă foarte mare între consumul de energie electrică şi consumul de combustibil. 680 de lei la o sută de kilometri consum energie electrică pe când la autobuz este mult mai mult, este triplu"
Chiar dacă autobuzele electrice sunt foarte scumpe, şoferii sunt de părere că merită investiţia.
Gică Pintilie, şofer: "Acest autobuz la încărcare la 9 ore de funcţionare consumă undeva la 120 kw. Eu vă spun că este foarte bine, e puţin pe lângă celălalte autobuze care sunt pe motorină".
Totuşi, autorităţile nu au avut timp să calculeze şi cheltuielile de întreţinere ale autobuzului electric.
Genica Totolici, director Societatea Transurb: "Nu avem nicio carte tehnică lăsată, din care să vedem ce componente are acest autobuz electric, care este starea lui după folosire şi exploatare pe traseele oraşului".
Călătorii gălăţeni au fost încântaţi de dotările autobuzului.
"E mult mai răcoros, nu mai e saună" a spus un călător.
"Este mai perfomant, nu are emisie de gaze" a declarat alt pasager.
Autobuzul electric a circulat experimental, timp de o lună, pe străzile oraşului, în cadrul unui proiect pilot derulat de Primăria Galaţi în parteneriat cu Transurb şi firma CEFIN.
El a fost testat până acum în Timişoara, Braşov, Suceava şi Brăila, iar de la Galaţi va pleca, joi, spre Bucureşti.
Reporter: Cornelia Mazilu
Operator: Bogdan Cazacu
Editor web: Dana Costache