Licitaţia pentru ultimul lot de autobuze a fost câştigată, la finalul lunii trecute, de aceeaşi firmă olandeză care a mai livrat la Galaţi alte 23 de autobuze la mâna a doua. Înainte ca maşinile să ajungă în autobaza Transurb, o echipă tehnică a societăţii gălăţene a verificat starea maşinilor. Mai bine de jumătate dintre acestea aveau peste 700.000 de kilometri, motiv pentru care tranzacţia a fost blocată.
Genica Totolici, director Transurb SA Galaţi:"Autobuzele respective arătau bine estetic, arătau bine şi în interior şi în exterior, dar aveau număr de kilometri depăşiţi. Noi am solicitat ca la Euro 2 să avem până în 700.000 de kilometri. După funcţionarea lor în Olanda să mai putem funcţiona şi noi măcar 5 ani de zile."
Transurb va relua licitaţia în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice pentru alte 20 de autobuze care să întrunească toate cerinţele din caietul de sarcini. Firma căreia i se va atribui licitaţia va încasa aproape 18.000 de euro pentru fiecare maşină. Iar autobuzele ar urma să intre pe traseu abia în primăvara anului viitor. Călătorii susţin că parcul auto al Transurb ar trebui înnoit.
"Puţini bani dai, puţin te ţine. Asta este şi pentru autobuze şi pentru orice. Nu ai luat un lucru nou, acela are ceva, un semn de întrebare că nu este competitiv, nu face faţă solicitărilor" a spus un gălăţean.
"Foarte bine. E foarte bine că piesele alea, atâţia kilometri şi normal că sunt uzate. Oricum ar trebui mai dese" a spus un gălăţean.
Parcul auto al Transurb numără 133 de maşini. Chiar şi după achiziţia celor 20 de autobuze, firma ar mai avea nevoie de încă 60 de maşini pentru ca transportul public să se desfăşoare în condiţii normale.