Proiectul „Program strategic de dezvoltare a Portului Galaţi" se va desfăşura pe durata unui an.
În tot acest timp, autorităţile trebuie să aşeze pe hârtie cele mai bune soluţii de dezvoltare. Iar la final va fi construită şi o machetă 3D care va înfăţişa portul, aşa cum se doreşte a fi în viitor.
Pentru toate astea, vor fi cheltuite două milioane de lei.
Cristina Marcu - reprezentant Ernst&Young :"Nu este vorba despre un proiect de infrastructură, ci despre un proiect care se axează asupra oportunităţilor de dezvoltare. Cum vom porni noi? Vom începe de la identificarea acestor fluxuri de marfă asupra industriilor a căror dezvoltare vor avea impact asupra portului Galaţi".
Începând cu anul 2005, numărul de nave care au ajuns în portul Galaţi şi cantitatea de marfă au scăzut constant. Doar anul acesta s-a înregistrat o creştere minoră, faţă de anul trecut. În primele 10 luni au trecut prin portul Galaţi trei milioane de tone de mărfuri, iar în aceeaşi perioadă din 2013, 2,7 milioane de tone.
Luigi Ciubrei - director APDM Galaţi: "E o creştere, zic eu destul de bunişoară. Noi oricum suntem nemulţumiţi de această creştere şi încercăm să găsim soluţii pentru creşterea diferenţei dintre 2014 şi 2013".
Principalul motiv pentru care activitatea în port a scăzut este diminuarea industriei în Galaţi. Mai există însă şi probleme legate de infrastructură.
Carmen Costache - director general adjunct APDM Galaţi: "Nimeni nu poate să spună că dacă ajunge acum marfă în Galaţi, ea nu poate să ajungă oriunde. Poate să ajungă oriunde, dar problema este: în cât timp şi cu ce bani? Căi ferate avem şi electrificate. Pe traseele principale se circulă într-adevăr nu cu foarte mare viteză, dar se circulă".
Chiar dacă traficul în portul Galaţi a crescut puţin faţă de anul trecut, în cel din Tulcea şi Brăila, a scăzut. Cu toate acestea, autorităţile portuare speră ca până la finalul anului tranzitul pe fluviu să fie în creştere.
Reporter: Adrian Obreja
Operatori: Luigi David, Marian Munteanu
Editor web: Dana Costache