Lucrările la Centura de Sud a Craiovei sfidează orice record de inventivitate. Viitoarea autostradă a Fordului, cum se mai numeşte şoseaua, s-a construit în jurul unui stâlp de electricitate care este conectat la reţea. Problema nu va fi rezolvată curând. Compania de electricitate vrea bani ca să mute stâlpul, iar beneficiarul nu vrea să plătească.
Când constructorii au decis că şoseaua va trece exact prin stâlpul de medie tensiune, localnicii din satele din jur şi-au făcut cruce. Aşa ceva nu mai văzuseră în viaţa lor.
Problemele au început când societatea care executa construcţia Centurii de Sud a solicitat firmei de electricitate să mute stâlpul. Pentru lucrare, CEZ Oltenia a cerut 1.800.000 de lei, sumă considerată ca inacceptabilă atât de constructor, cât şi de benefeciarul proiectului. Constructorul a motivat neoficial faptul că a recurs la această variantă pentru a respecta termenul limită de execuţie a lucrării şi a evita în acest fel penalităţile. Stâlpul de medie tensiune se află la câteva sute de metri de intersecţia dintre centura de sud a Craiovei şi DN 6 şi face parte dintr-un racord de medie tensiune. Proprietarul reţelei electrice explică motivul pentru care nu a relocat încă instalaţiile electrice.
“În acest moment aşteptăm achitarea tarifului de racordare, noi trimitând încă din data de 2 august 2013 toate informaţiile necesare privind paşii următori care trebuie rezolvaţi astfel încât să se demareze lucrările în zonă”, a precizat Angelica Barbu, purtătorul de cuvânt al CEZ Oltenia.
Specialiştii susţin că problema s-ar putea rezolva repede, înţelegere să existe.
"Din punct de vedere tehnic nu este nicio problemă", a spus Marin Dârnom, specialist construcţii şosele.
Deocamdată, în zonă nu circulă decât utilajele de construcţii care sunt nevoite să ocolească obstacolul. Valoarea lucrărilor pentru acest prim tronson, între Cârcea şi Pieleşti este de circa 43,2 milioane de lei, din care 69,25% reprezintă finanţare de la Fondul European de Dezvoltare Regională, iar 30,75% de la bugetul de stat. Centura de sud a Craiovei mai are încă un tronson, cel care face legătura cu DN Craiova-Calafat, legând Cârcea de Malu Mare, Preajba şi Podari, tronson care are 13 km, dar la care lucrările încă nu au început.