Locuitorii Olteniei au la dispoziţie o nouă rută feroviară spre Balcani sau vestul Europei. Căile Ferate Bulgare au dat în folosinţă un tren care circulă direct între Sofia şi Budapesta şi trece prin Craiova. Cel mai mare impediment al călătoriei îl reprezintă însă calea ferată neelectrificată dintre Calafat şi Craiova din cauza căreia trebuie schimbată locomotiva de două ori.
Trenul internaţional Sofia-Budapesta are doar două vagoane ,unul de dormit şi unul de clasa 1. Asta pentru că nu prea sunt mulţi călători deocamdată.
Acesta este al doilea tren care traversează podul de la Calafat după cel care face legătura între Craiova şi Vidin. Poblema este însă aceeaşi,linia neelectrificată şi nemodernizată dintre Craiova şi Calafat. Trenul face peste 2 ore pe distanţa de 90 de km iar locomotiva este schimbată de două ori pe cursă ,diesel cu electric,la Vidin şi Craiova.
Cu toate acestea reprezentanţii CFR văd beneficiile în viitor.
''Este un beneficiu nu numai pentru CRR ci şi pentru cetăţenii din sud care au posibilitatea să ajungă în Bulgaria şi Grecia, sunt legături de la Sofia către Atena. Sperăm ca organele de conducere ale MT să investească în infrastructura de la Craiova la Calafat, s-o electrificăm şi să-i sporim viteza.'',a declarat Gheorghe Popa Ingineru, directorul Regionalei CFR Craiova.
Trenul pleacă din Craiova spre Budapesta la ora 20.50 şi ajunge în capitala ungară a doua zi la 08.15 iar la întoarcere pleacă din Bănie la 08.10 şi ajunge la Sofia la ora 17. Preţul unui bilet până la Sofia este de 98 de lei.