Primăriile localităţilor Şvniţa, Dobova şi Orşova din judeţul Mehedinţi vor prelua porturile de la Dunăre. Problema este că nu vor avea bani pentru modernizarea şi deschiderea acestora. Edilii fie aşteaptă investitori, fie incearcă posibilitatea de a accesa fonduri europene pentru a le putea da în folosinţă. Unele porturi nu mai funcţionează de ani şi au ajuns adevărate ruine.
Unul dintre porturile din Mehedinţi care va trece în administrarea primăriei este cel din Orşova. Vestea l-a entuziasmat pe edilul localităţii, care a început deja să facă planuri pentru a atrage investitori externi întrucât la bugetul local nu are bani suficienţi pentru modernizarea acestuia.
„O întâlnire am avut cu nişte reprezentanţi din Austria, care au venit să vadă situaţia exactă a navigării din Orşova, pentru acostarea vaselor de croazieră”, a spus Ion Manea, primarul oraşului Orşova.
În aceeaşi situaţie sunt aproape toate porturile din zonă. La Dobova, de exemplu, primăria va avea în administrare două porturi care ar contribui la dezvoltarea turismului, dar care ar necesita şi mulţi bani de la buget.
„Am cerut preluare acestor porturi, portul Dubova şi portul Tisoviţa, în vederea efectuării unui turism pentru acostarea de vapoare de croazieră sau eventuale scopuri comerciale pentru transportarea căbunelui din zonă”, a precizat Victor Doscocil, primarul comunei Dubova.
Nici în comuna Şviniţa situaţia nu este mai bună. Primarul de aici vede salvarea în fondurile europene. Edilul-şef speră că portul să devină funcţional cât mai curând, pentru a înlesni transporturile de piatră. În comună există o carieră, iar traficul rutier a fost restricţionat pentru maşinile de mare tonaj. Singura soluţie este transportul fluvial.
„Dacă am prelua acest port, am putea beneficia de transportul fluvial, care e cel mai ieftin şi cel mai sigur”, a spus Nicolaie Curici, primarul comunei Şviniţa.
În prezent, singurele porturi de la Dunăre funcționale în județul Mehedinți sunt cele de la Drobeta Turnu Severin și Orșova.