Descentralizarea asumată astăzi de Guvern lasă porturile fluviale în administrarea Ministerului Transporturilor. Asta îi nemulţumeşte pe primarii localităţilor portuare din Dolj. Ei spun că vor pierde bani şi chiar şansa la o dezvoltare.
La Bechet, în Dolj, activitatea în port e intensă. Bacul încă funcţionează, aşa că încasările lună de lună sunt mari. Primarul oraşului e foarte supărat că noua lege nu i-a adus în administrare portul pe care îl vede ca pe o mină de aur. Estimativ, aproximativ 2 milioane de lei pe lună pleacă spre Direcţia de Porturi Giurgiu, aflată în subordinea Ministerului Transporturilor.
„În ultimii 20 de ani, nu a făcut absolut nimic pentru aceste porturi şi mai mult, nici pentru comunităţile locale. Este o piedică în calea dezvoltării nepreluarea acestor porturi, deoarece noi nu putem să facem nicio strategie de dezvoltare locală dacă nu avem aceste porturi”, a precizat Constantin Ionele, primar Bechet.
În Calafat, portul nu mai are activitatea de altădată. Dar lunar, totuşi se strâng câteva sute de mii de lei din taxe.
Edilii din Calafat ştiu ce ar putea face cu aceşti bani, au planuri de dezvoltare, dar, din păcate, şi banii de aici pleacă lună de lună către Ministerul Transporturilor.
„Eu consider că aceste porturi, dacă ar veni în administraţia noastră, ar fi benefice pentru administraţia locală”, a spus Doru Mituleţu, viceprimarul municipiului Calafat.
Guvernul şi-a angajat răspunderea pe proiectul Legii descentralizării, în faţa Parlamentului. Domeniile care vor fi descentralizate sunt sănătatea, agricultura, mediul, cultura, tineretul şi sportul, autorizarea şi clasificarea în turism, cluburile şi bazele sportive, taberele şcolare, precum şi competenţele teritoriale legate de pescuit. În procesul de descentralizare nu vor fi incluse porturile, pentru care, aşa cum a declarat vicepremierul Liviu Dragnea, în perioada următoare va exista o "abordare separată" şi nici plajele.