Porturile de la Dunăre vor intra în administrarea consiliilor judeţene şi a autorităţilor locale. Edilii şi locuitorii din Bechet aşteaptă cu nerăbdare această măsură prevăzută în viitorul plan de descentralizare. Autorităţile judeţene doljeane speră că odată cu predarea porturilor să primească şi bani pentru modernizarea lor.
Portul Bechet este văzut de autorităţile locale ca o adevărată mină de aur. Edilii sunt convinşi că imediat ce va intra în administrarea primăriei, portul va aduce mulţi bani la buget. Aşa că abia aşteaptă să îl preia de la Compania Naţională Administraţia Porturilor Dunării Fluviale Giurgiu.
“Preluarea acestui port ar însemna nişte venituri suplimentare la buget, ceea ce ne-ar permite şi nouă o dezvoltare mai bună, crearea câtorva locuri de muncă, o situaţie mai bună pentru locuitori”, a spus Adrian Glăvan, viceprimarul oraşului Bechet.
Locuitorii din Bechet spun că portul ar fi trebuit să intre în administrarea autorităţilor locale mai demult, mai ales că de la înfiinţare, acesta este administrat de o firmă privată care nu a investit mai nimic în infrastructură.
Imediat după preluarea portului, autorităţile locale vor ca banii pe care îi vor încasa din taxe să fie investiţi în modernizarea punctului de tranzit.
“S-ar putea accesa proiecte pentru dezvoltare pe plan industrial, pe plan turistic iar ar fi proiecte pe viitor”, a precizat Adrian Glăvan, viceprimarul oraşului Bechet.
Autorităţile judeţene spun că o soluţie pentru modernizarea porturilor din Dolj ar fi atragerea de fonduri europene şi guvernamentale.
“Dacă aceste porturi nu vin şi cu banii de la guvern pentru ele şi noi va trebui să luăm simplul fapt pentru a ne lăuda că am preluat porturile, nu am făcut nimic aici”, a spus Ion Prioteasa, preşedintele Consiliului Judeţean Dolj.
Primăria Bechet încasează în prezent doar o taxă de maximum 2 euro pentru fiecare autoturism sau tir care tranzitează porţiunea de drum administrată de oraş. Sumele încasate la buget sunt nesemnificative, mai ales în contextul în care traficul în port a scăzut cu 80% după inaugurarea podului de la Calafat. O soluţie ar putea veni din partea unor investitori care vor să construiască un siloz şi un depozit de combustibil pentru traficul fluvial de mărfuri.