Podul de la intrarea în Slatina, cel mai mare de peste râul Olt, a ieşit din garanţie de peste 20 de ani

Data publicării:
240913 pod olt

Cel mai mare pod de peste râul Olt a ieşit din garanţie. Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru a consolida podul de la intrarea în Slatina, insă lucrările nu pot începe, din cauză că CNADNR nu cade la înţelegere cu autorităţile în ceea ce priveşte varianta ocolitoare pentru devierea traficului. Ultima variantă discutată presupune ocolirea actualului traseu cu 33 de kilometri, pe un drum cu gropi şi în pericol de prăbuşire.

Perioada de garanţie a podului a expirat acum 20 de ani, iar autorităţile au realizat că este nevoie urgent de lucrări de consolidare. La sfârşitul lunii august, Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici privind renovarea podului. Contractul, în valoare de peste 2 milioane de lei, a fost câştigat prin licitaţie deschisă de un consorţiu de firme. Cât timp se va lucra, şoferii care trec din Oltenia în Munteania şi invers ar putea fi nevoiţi să ocolească peste 30 de kilometri, pe traseul Găneasa - Strejeşti - barajul de la Moşteni - Curtişoara - Slatina. Autorităţile susţin că ruta ocolitoare de peste 30 de kilometri era singura variantă viabilă, deşi exista un traseu mai scurt, de doar 9 kilometri, însă prin Slatina.

“Cealaltă variantă mai scurtă este prin devierea pe partea cealaltă, pe Slătioara, Ecaternia Teodoroiu, Artileriei şi strada Piteşti, dar, din păcate, această soluţie nu este una viabilă, deoarece străzile respective nu suportă un trafic de tonaj mare”, spune Cristian Cizmaru, administrator Primăria Slatina.

Reprezentanţii Consiliului Judeţean Olt consideră că drumul ocolitor ales nu este tocmai cea mai bună variantă.

“Se poate circula în condiţii normale cu singura deosebire: există două alunecări de teren, una pe un tronson de drum şi una pe un tronson de drum”, a precizat un reprezentant al Consiliului Judeţean Olt.

Şoferii care tranzitează zilnic ruta ocolitoare propusă de autorităţi sunt nemultumiţi de starea carosabilului.

Ştiu că e al Consiliului Judeţean, din câte mai ştiu eu, dar, vă daţi seama, dacă bagă tiruri pe aici, va fi dezastru”, spune un şofer.

Dacă vor cadea de acord pe unde se va ocoli podul, lucrările de consolidare ar putea incepe în 2014 şi vor dura 12 luni. Proiectul este finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională în proporţie de 70 %, iar restul din bugetul de stat.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cuplul Ceaușescu, doi bătrânei la „Ia-mă, nene” și pachetul misterios plasat în portbagajul mașinii luate...
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Cu ce precizie iau pensia, în 2025, românii care au muncit în Germania? Haos cu pensiile în România
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată la 44 de ani fiul tatuat al lui Michael Douglas, care-i seamănă leit. De ce a făcut Cameron șapte...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...