Cel mai mare pod de peste râul Olt a ieşit din garanţie. Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru a consolida podul de la intrarea în Slatina, insă lucrările nu pot începe, din cauză că CNADNR nu cade la înţelegere cu autorităţile în ceea ce priveşte varianta ocolitoare pentru devierea traficului. Ultima variantă discutată presupune ocolirea actualului traseu cu 33 de kilometri, pe un drum cu gropi şi în pericol de prăbuşire.
Perioada de garanţie a podului a expirat acum 20 de ani, iar autorităţile au realizat că este nevoie urgent de lucrări de consolidare. La sfârşitul lunii august, Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici privind renovarea podului. Contractul, în valoare de peste 2 milioane de lei, a fost câştigat prin licitaţie deschisă de un consorţiu de firme. Cât timp se va lucra, şoferii care trec din Oltenia în Munteania şi invers ar putea fi nevoiţi să ocolească peste 30 de kilometri, pe traseul Găneasa - Strejeşti - barajul de la Moşteni - Curtişoara - Slatina. Autorităţile susţin că ruta ocolitoare de peste 30 de kilometri era singura variantă viabilă, deşi exista un traseu mai scurt, de doar 9 kilometri, însă prin Slatina.
“Cealaltă variantă mai scurtă este prin devierea pe partea cealaltă, pe Slătioara, Ecaternia Teodoroiu, Artileriei şi strada Piteşti, dar, din păcate, această soluţie nu este una viabilă, deoarece străzile respective nu suportă un trafic de tonaj mare”, spune Cristian Cizmaru, administrator Primăria Slatina.
Reprezentanţii Consiliului Judeţean Olt consideră că drumul ocolitor ales nu este tocmai cea mai bună variantă.
“Se poate circula în condiţii normale cu singura deosebire: există două alunecări de teren, una pe un tronson de drum şi una pe un tronson de drum”, a precizat un reprezentant al Consiliului Judeţean Olt.
Şoferii care tranzitează zilnic ruta ocolitoare propusă de autorităţi sunt nemultumiţi de starea carosabilului.
“Ştiu că e al Consiliului Judeţean, din câte mai ştiu eu, dar, vă daţi seama, dacă bagă tiruri pe aici, va fi dezastru”, spune un şofer.
Dacă vor cadea de acord pe unde se va ocoli podul, lucrările de consolidare ar putea incepe în 2014 şi vor dura 12 luni. Proiectul este finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională în proporţie de 70 %, iar restul din bugetul de stat.