Podul de la intrarea în Slatina, cel mai mare de peste râul Olt, a ieşit din garanţie de peste 20 de ani

Data publicării:
240913 pod olt

Cel mai mare pod de peste râul Olt a ieşit din garanţie. Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru a consolida podul de la intrarea în Slatina, insă lucrările nu pot începe, din cauză că CNADNR nu cade la înţelegere cu autorităţile în ceea ce priveşte varianta ocolitoare pentru devierea traficului. Ultima variantă discutată presupune ocolirea actualului traseu cu 33 de kilometri, pe un drum cu gropi şi în pericol de prăbuşire.

Perioada de garanţie a podului a expirat acum 20 de ani, iar autorităţile au realizat că este nevoie urgent de lucrări de consolidare. La sfârşitul lunii august, Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici privind renovarea podului. Contractul, în valoare de peste 2 milioane de lei, a fost câştigat prin licitaţie deschisă de un consorţiu de firme. Cât timp se va lucra, şoferii care trec din Oltenia în Munteania şi invers ar putea fi nevoiţi să ocolească peste 30 de kilometri, pe traseul Găneasa - Strejeşti - barajul de la Moşteni - Curtişoara - Slatina. Autorităţile susţin că ruta ocolitoare de peste 30 de kilometri era singura variantă viabilă, deşi exista un traseu mai scurt, de doar 9 kilometri, însă prin Slatina.

“Cealaltă variantă mai scurtă este prin devierea pe partea cealaltă, pe Slătioara, Ecaternia Teodoroiu, Artileriei şi strada Piteşti, dar, din păcate, această soluţie nu este una viabilă, deoarece străzile respective nu suportă un trafic de tonaj mare”, spune Cristian Cizmaru, administrator Primăria Slatina.

Reprezentanţii Consiliului Judeţean Olt consideră că drumul ocolitor ales nu este tocmai cea mai bună variantă.

“Se poate circula în condiţii normale cu singura deosebire: există două alunecări de teren, una pe un tronson de drum şi una pe un tronson de drum”, a precizat un reprezentant al Consiliului Judeţean Olt.

Şoferii care tranzitează zilnic ruta ocolitoare propusă de autorităţi sunt nemultumiţi de starea carosabilului.

Ştiu că e al Consiliului Judeţean, din câte mai ştiu eu, dar, vă daţi seama, dacă bagă tiruri pe aici, va fi dezastru”, spune un şofer.

Dacă vor cadea de acord pe unde se va ocoli podul, lucrările de consolidare ar putea incepe în 2014 şi vor dura 12 luni. Proiectul este finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională în proporţie de 70 %, iar restul din bugetul de stat.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Amazon s-a dus la Ilie Bolojan și a cerut trei lucruri banal de complicate pentru România de 35 de ani...
Digi FM
"Doamne, ce scârbos!" Cadoul neobișnuit pe care Selena Gomez l-a primit de la logodnicul ei i-a dezgustat pe...
Pro FM
Sylvia Sîrbu, viața la ani buni după trupa ASIA și divorțul de Andrei Ștefănescu. Cu ce se ocupă: Am 3...
Film Now
Salma Hayek a publicat poze din anii '90, în care apare fără haine, și a stârnit reacții cu nemiluita. 1,3...
Adevarul
Ucraina riscă să intre pe nisipuri mișcătoare. Ce semnificație au mesajele contradictorii ale administrației...
Newsweek
7.500.000$, pregătirea unui pilot de vânătoare. Mai scump decât greutatea lui în aur
Digi FM
"Doamne, ce scârbos!" Cadoul neobișnuit pe care Selena Gomez l-a primit de la logodnicul ei i-a dezgustat pe...
Digi World
Cum s-a schimbat corpul unui bărbat care a mâncat câte 30 de ouă pe zi timp de o lună. Rezultatele...
Digi Animal World
Momentul emoționant în care un câine află că stăpâna sa este însărcinată. Imaginile inedite fac furori pe Tik...
Film Now
Cum arată viața lui Richard Gere de când s-a mutat în Spania. Soția lui a făcut publice imagini rare pe...
UTV
Reacția lui Alexandru Ciucu după dezvăluirile Alinei Sorescu despre mariajul lor. „Nu înțeleg de ce trebuie...