Localităţile de pe Clisura Dunării riscă să rămână izolate în orice moment. Pământul a luat-o la vale în apropiere de Orşova, pe o distanţă de 4 km. Compania de Drumuri aruncă în ograda Primăriei Orşova consolidarea drumului, doar că această lucrare costă mai mult decât bugetul pe trei ani al oraşului.
În 2011, Guvernul a decis ca o porţiune de 4 km din DN 57 să treacă din administrarea CNADNR la Consiliul Local Orşova. Aşa că reabilitarea drumului s-a oprit la intrare în oraş, iar pentru o porţiune de patru km, Primăria ar avea nevoie de aproximativ 8 milioane de lei. Primăria a informat toate instituţiile statului că nu are fonduri pentru această reabilitare, însă toate răspunsurile au fost negative. Autorităţile au fost sfătuite să găsească alte surse de finanţare. În tot acest timp, o nenorocire s-ar putea întâmpla oricând. În cazul în care porţiunea de drum de la intrarea în Orşova nu va fi reabilitată, există posibilitatea ca din această toamnă să nu se mai poată ajunge pe Clisura Dunării. Patru localităţi ar rămâne izolate, iar cea mai importantă resursă economică a zonei, turismul, ar fi distrus. Şi nu numai turismul ar avea de suferit.
„Mulţi lucrează în Orşova, nu mai au cum să ajungă la serviciu. Singura soluţie, în condiţiile când se va produce, şi se va produce, eu vă spun foarte sincer, acest fenomen foarte periculos, va rămâne fie să realizăm aprovizionarea pe Dunăre la aceste localităţi şi bineînţeles, cu elicopterul”, a spus Constantin Negulescu, viceprimar Orşova.
Cei ce locuiesc zonă se simt cu sabia deasupra capului. Pe lângă drumul inpracticabil, pământul surpat ar putea veni peste ei.
Dar până ca cele patru localităţi de pe Clisură să rămână izolate, şoferii au de suferit în fiecare zi.
Până la găsirea unei soluţii, circulaţia în zonă este restricţionată.
„Vă pot certifica faptul că, datorită alunecărilor de teren, echipajele noastre de poliţie sunt nevoite să intervină atunci când situaţia impune, pentru fluidizarea trafic ului rutier”, a spus Eduard Niţu, comisar-şef Poliţia Orşova.
Singura soluţie ar fi ca drumul să fie trecut în subordinea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale.
„Există două proiecte de hotărâre de guvern, care se află la Ministerul Dezvoltării, ca să fie transferat spre Ministerul Transporturilor. Părerea noastră este că poate fi rezolvată chiar în această vară”, a precizat Nicolae Drăghiea, prefectul judeţului Mehedinţi.
În localităţile Şviniţa, Dubova, Eşelniţa şi Moldova Nouă trăiesc aproximativ 14.000 de oameni. Varianta ocolitoare pentru a ajunge la Orşova din aceste localităţi are aproximativ 200 de km.