Craiova e departe de a avea legături cu infrastructura de viteză. Lucrările la Centura de Sud înaintează în ritm de melc, iar construcţia unei autostrăzi până la Piteşti nici nu mai e în discuţie. CNADNR a amânat cu 23 de luni termenul de finalizare a centurii care face legătura cu drumul până la podul Calafat-Vidin. Iar în proiectul de buget pe care îl are Guvernul pentru anul viitor nu există finanţare pentru autostrada până la Piteşti.
Pe Centura de Sud a Craiovei se munceşte şi iarna pentru că lucrările sunt în întârziere.
Lucrările la primul parte a Centurii de Sud au demarat în 2012 şi au o valoare de peste 40 de milioane de lei, dintre care aproape 70 la sută sunt fonduri europene, iar restul de bani de la bugetul de stat. Şoferii aşteaptă cu nerăbdare finalizarea drumului.
„Cred că e nevoie de această centură, sigur că este, nu vedeţi că oraşul Craiova se dezvoltă”, spune un şofer.
„Ne ajută şi pe noi, nu mai stăm în trafic”, este de părere un alt conducător auto.
Compania Naţională de Autostrăzi a anunţat că stadiul lucrăilor este de aproape 70 la sută şi că lucrarea va fi gata în 2015
Comunicat CNADNR: „Stadiul fizic al lucrărilor aferent obiectivului "Varianta de Ocolire Craiova Sud" este de 68%. Termenul de execuţie al lucrărilor a fost prelungit cu 23 de luni, finalizarea lucrărilor fiind estimată pentru luna noiembrie 2015”
În schimb, Autostrada Craiova - Piteşti pare acum doar un vis frumos. Despre un drum rapid care să lege capitala Olteniei de Piteşti se vorbeşte încă din 2012.
La un moment dat s-a vehiculat şi ideea că autostrada va fi realizată de o firmă chineză, care apoi să îşi recupereze banii din taxa de drum, însă şi această idee a fost abandonată.