După ce s-a făcut o investiţie de aproape 5 milioane de euro în modernizarea ei, Gara din Craiova pare pustie, fără niciun spaţiu comercial închiriat. Nu este singurul imobil al CFR de care investitorii nu sunt interesaţi. O clădire de birouri din centrul oraşului a ajuns o ruină şi stă nefolosită de 15 ani, iar baza sportivă CFR, construită prin muncă voluntară este acum în paragină, tot din lipsă de investitori.
Conducerea regionalei CFR Craiova nu îşi imagina că la 5 ani de la modernizarea gării în care s-au investit aproape 5 milioane de euro, spaţiile comerciale moderne nu vor prezenta niciun interes pentru investitori. Peste 1.000 de mp stau la dispoziţie pentru farmacii, baruri, cafenele, fast-food-uri sau restaurante.
Cosmin Stuparu-reporter Digi24 Craiova: "Aici a funcţionat până la mijlocul anilor 90 restaurantul Feroviarul şi era unul dintre cele mai aglomerate locuri din gara Craiova. Acum, deşi a fost modernizat la cele mai înalte standarde în domeniu, spaţiul zace nefolosit de 5 ani pentru că nimeni nu e interesat să îl închirieze".
"Datorită numărului scăzut de trecători foarte mulţi solicitanţi renunţă la aceste spaţii deşi noi am redus la minim chiriile, la nivelul taxelor pe care le plătim către primărie", a spus Gheorghe Popa Ingineru-directorul Regionalei CFR Craiova.
Regionala CFR Craiova mai deţine şi o clădire în centrul oraşului. Nu a mai fost folosită de mai bine de 15 ani şi în tot acest timp s-a degradat. Acum, în zadar se chinuie reprezentaţii CFR să o închirieze.
"Contractele se fac pe maxim 5 ani iar un investitor nu va face să ştie că face o investiţie iar după 5 ani să plece", a mai spus Gheorghe Popa Ingineru-directorul Regionalei CFR Craiova.
Baza sportivă a CFR Craiova, construită în anii 70 prin muncă voluntară a fost, cândva, mândria feroviarilor. S-a degradat însă de la an la an, iar acum şI ultimele formaţii de juniori ale clubului au fost desfiinţate. Nimeni nu poate investi în ea din cauza situaţiei juridice în care se află: terenul este al CFR-ului, iar clădirea construită acolo a Societăţii Feroviare de Turism.
"Au fost transferate la o societate feroviară De turism printr-un ordin al ministrului la vremea respectivă şI de aci îaninte au început să Se degradeze.Eu zic că A fost un ordin tâmpit, probabil interese... Nimeni nu vine să investească dacă ştie că În al doilea an,al treilea an poate să fie dat afară de acolo", a explicat Gheorghe Frăţică-preşedinte Federaţia Mişcare Comercial CFR.
Regionala CFR Craiova mai încearcă să închirieze sau să vândă şi 61 de locuinţe de serviciu, precum şi terenuri cu suprafaţă de 51 de mii de metri pătraţi.