Tot mai mulţi români se plâng că plătesc asigurări degeaba. Şi asta pentru că firmele nu despăgubesc. În timp ce maşinile sunt oprite în service-uri până la achitarea reparaţiei, oamenii nu ştiu prin ce metode să mai lupte cu firmele de asigurări, pentru a-şi recupera banii.
În urmă cu doi ani, Ion Ţoancă a fost implicat într-un accident rutier. La câtiva km de Craiova, un alt şofer a frânat prea târziu şi i-a avariat maşina. Dosarul de daună i-a fost respins de firma de asigurare, pe motiv că faptele descrise nu sunt reale. Şoferul vinovat a recunoscut totul la firma de asigurări, însă fără niciun rezultat. Demersurile către autorităţi au fost inutile, aşa că omul şi-a reparat singur maşina.
„Am cumpărat un spray, am îndreptat bara, am mai dat cu chit pe unde avea găuri şi am vopsit-o cu un spray, dar văd că s-a cojit acum, portbagajul nu se mai închide bine”, a spus Ion Ţoancă.
Ca Ion Ţoancă sunt mulţi alţi români, frustraţi că plătesc asigurări degeaba, iar în cazul unui accident îşi repară singuri maşinile. Procesele în instanţă durează, timp în care proprietarii fie nu pot să folosească maşina, reţinută la service, fie rămân cu banii blocaţi. Au fost cazuri în care oamenii au câştigat în instanţă, însă a fost nevoie de executor judecătoresc pentru recuperarea banilor. Patronii de service-uri îi ajută pe clienţi să se adreseze autorităţilor, însă de multe ori fără niciun rezultat.
„Ei nu plătesc absolut deloc, nu recunosc daunele. Am un client care a prezentat şi un filmuleţ cu intersecţia în care a fost accidentul, cu maşinile una lângă alta. Ei au spus că nu s-au petrecut acele evenimente, că a inventat clientul accidentul”, a povestit George Rusescu, proprietar de service auto.
O rezolvare a situaţiei ar trebui să vină de la autorităţi. În momentul de faţă, service-urile au de încasat sume mari de la asiguratori.
Problemele dintre asiguratori, clienţi şi service-uri au apărut după ce au fost descoperite nenumărate nereguli la cea mai mare firmă de asigurări din România.