Ziua Aviaţiei a fost sărbătorită, sâmbătă, fără fast, la Craiova. Câţiva foşti piloţi şi reprezentanţi ai autorităţilor locale au luat parte la un ceremonial militar-religios, organizat la cimitirul Sineasca. Nici nu aveau motive să petreacă, pentru că aviaţia din Craiova este în acest moment, în colaps. Asta în ciuda faptului că, în trecut, Bănia scria istorie în acest domeniu.
Avea o fabrică de avioane profitabilă, un renumit centru de zbor şi un aeroclub. Acum, însă, toate acestea abia se menţin pe linia de plutire.
La Centrul de Cercetări şi Încercări în Zbor, înfiinţat în urmă cu mai bine de 40 de ani, activitatea a fost restrânsă în ultimii ani. Avioanele se învechesc şi se degradează pe zi ce trece, iar de vreo redresare economică nici nu poate fi vorba.
Nici la Fabrica de Avioane situaţia nu este mai bună. La uzina unde altădată se făceau avioane militare, acum angajaţii doar le mai repară pe cele vechi, aflate în proprietatea Ministerului Apărării. Înainte de Revoluţie, aici lucrau 4.700 de oameni, iar acum mai sunt 296.
De vremurile de atunci îşi mai aduc aminte foştii piloţi.
Pe aviaţia din Craiova a mai fost pusă o pată neagră, anul trecut, când un avion de tip IAR 95 s-a prăbuşit în Craiova. Un pilot a murit, iar un altul a fost grav rănit.