Se estimează că în primele trei luni ale anului viitor vor rămâne fără locuri de muncă, la nivel naţional, 5.300 de angajaţi ai căilor ferate. În Regionala CFR Călători Constanța sunt 3900 de salariaţi în toate cele trei companii: Calatori, Marfă şi Infrastructură.
Liderul de sindicat Vasile Anghel spune că cel mai grav este faptul că vor părăsi sistemul cei mai pricepuți meseriași, iar din urmă nu vine nimic pentru că CFR nu mai anagajează, dar nici nu a mai pregăteşte personal calificat la rândul lor, călătorii se arată nemulţumiţi de noile dispoziţii pe care vrea sa le aplice conducerea CFR.
Constantin Giuglea fost şef Regulator Circulaţiei Gara Constanţa: "Cu cât este mai puţin personal cu atât siguranţa circulaţiei este în pericol. Se pot produce derarieri de trenuri pentru ca erau 5 electromecanici, iar acum este numai unu".
Restructurările din CFR au fost amânate din iarna acestui an pentru primul trimestru al anului 2014. În ultimii cinci ai de criză au rămas fără locuri de muncă numai din Regionalele CFR Marfă, Călători și Infrastructură Constanța aproape 1.500 de persoane.
Cei concediaţi nu vor încasa salarii compensatorii pentru că nu este prevăzut în contractul colectiv de muncă, aşa cum primesc angajaţii din cele ma multe companii româneşti, ci doar șomaj şi un venit de completare lunar, dar nu mai mare decât salariu mediu pe economie.
Unii dintre salariaţi vor ieşi la pensie obligaţi de companie având în vedere că au lucrat în condiţii speciale.