Porturile româneşti de la Marea Neagră au dat lovitura în primele cinci luni ale anului. Zeci de milioane de tone de produse au trecut pe aici, în drumul lor spre firmele din ţară şi străinătate.
Traficul de mărfuri înregistrat în Constanţa, Midia şi Mangalia, a fost de peste 23 milioane de tone, cu 20% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.
O creştere spectaculoasă a avut-o zona fluvială, cu aproape 43 de procente în plus de mărfuri care au traversat Canalul Dunăre Marea Neagră. Acest salt are ca şi consecinţă condiţiile favorabile de navigație pe Dunăre, anunţă oficialii din domeniu. Şi traficul maritim s-a mărit cu 13 procente.
Ca tip de marfă care a ajuns la destinaţie pe cale fluvială şi maritimă, cea mai mare creştere s-a înregistrat la cereale. Practic, traficul s-a dublat, ajungând la 8,7 milioane de tone în acest an.
Pe locul secund se află produsele petroliere cu o creştere uşoară de la 2 la 2,2 milioane tone şi pe al treilea minereurile și deșeuri neferoase, care au ajuns la 1,32 milioane tone. Scăderi de trafic sunt înregistrate în cazul minereurilor de fier de la 2,5 milioane tone la 1,2 milioane tone .