Afară nu sunt mai mult de 3-4 grade celsius, aşa că toată activitatea de pe nava şcoală Mircea se desfăşoară în interior. Se vopseşte, se verifică toate sistemele, motoarele, pompele. Deşi iarna e lungă, nu este timp pentru odihnă.
Florin Albici, ajutor şef Serviciu Luptă, Navigaţie: "În această perioadă se execută mentenanţă, cu mijloacele bordului şi pregătim tehnica pentru sezonul rece. Au loc activităţi, în fiecare zi, în fiecare zi programul este acelaşi, oamenii se prezintă la bordul navei şi îşi întreţin tehnicile, materialele pe care le au în dotare".
"În acest context, nava şcoală Mircea se pregăteşte pentru participarea la regata din 2014", a spus Dorel Bozgan, comandantul Divizonului Nave Şcoală Instrucţie .
Până când vor simţi briza mării în larg, cadeţii învaţă de la maistrul lor ce să facă sala motoarelor.
Odată pornit motorul auxiliar marinarii comunică doar prin semne. Este un zgomot infernal acolo şi nu ar putea să se-nţeleagă.
Maistrul Dumitru Rădulescu munceşte de 3 ani pe Bricul Mircea, după ce timp de 10 ani a lucrat pe o corvetă, în Mangalia.
Este îndrăgostit de nava considerată emblema marinei românerşti, o navă unicat cum susţine cu mândrie. Şi când nava şcoală este în marş, dar şi când este acostată la cheu, are grijă de fiecare piesă din sala motoarelor ca de propriul copil.
Dumitru Rădulescu, comandant grup vitalitate de pe Bricul Mircea: "Nu ai cum să te plictiseşti pentru că tot timpul se găseşte câte ceva de făcut. Ba îşi cade o pompă, ba ai de eliminat o scurgere... Sunt, sunt o grămadă de treburi".
Nava şcoală Mircea îşi va relua misiunile anul viitor, pe 30 aprilie când va participa la Regata Black Sea Talllship, din Marea Neagră.
reporter: Poliana Căpitan
operator: Cristi Caciauna
editor web: Anca Medrea