Primarul Constanţei spune că ideea i-a venit după ce a văzut că în străinătate emblemele zonelor turistice erau oferite gratuit agenţilor economici.
Radu Mazăre, primar Constanţa: "Plimbându-te prin staţiuni de la Varna până la Monte Carlo vezi tot felul de haine de vara inscripţionate cu numele staţiunii respective. Noi nu aveam aşa ceva".
Atunci cand agenţii economici se hotărăsc să producă suvenirurile merg la Primărie sau la Asociaţia Litoral Delta Dunării şi cer simblolul pe care vor să îl imprime.
Urmează negocierea cu producătorii de tricouri şi cu cei care fac imprimeurile, se întorc la Primărie şi arată unei comisii cum vor apărea şi cum vor fi lucrate. Abia după ce primesc acceptul le pot vinde.
Cristian Bărhălescu, manager agentie de turism: "Vor fi cumpărate o parte dintre ele pentru a le face cadou, parte din ele ca să le păstreze şi să îşi aducă aminte ce însemna mamaia in 2014."
Ciprian Stoian, sef recepţie hotel 4 stele: "Turiştii vor fi foarte încântaţi, ca în orice staţiune din lume, să achiziţioneze suveniruri cu inscripţia staţiunii nu doar a hotelului în care au fost cazaţi".
Aşadar, din această vară turiştii care ajung în Mamaia îşi pot cumpăra şepci, tricouri, brelocuri şi alte suveniruri inscripţionate cu emblemele staţiunii.