Este nevoie de îndemânare, pasiune şi intuiţie. Asa vorbesc toţi cei cărora yahtingul le-a intrat în suflet.
"Această regată este la a doua ediţie a trofeului Black Sea Sailing şi prima a cupei McCann Erickson. Participă în jur de 25 de echipaje pe veliere. A început competiţia la sfârşitul lui iunie şi mâine ve fi etapa finală. Este o etapă foarte strânsă întrucât rezultatele sunt foarte apropiate în zona primelor trei locuri", a declarat Adrian Niţă, organizatorul Regatei.
A fost o vreme perfectă pentru ca tinerii pasionaţi de sportul cu vele să-şi lanseze ambarcaţiunile la apa. Unii participanţi la competiţie şi-au pregătit din timp velierele. Detaliile contează mult atunci când vrei să termini pe podium.
"Mult mai ieftin decât alte sporturi, având în vedere automobilismul şi alte sporturi care necesită bani mulţi. O barcă se poate cumpăra cu preţul unei maşini , care circulă pe stradă, normală , deci 30 de mii, 40 de mii, 20 de mii chiar nu e neapărat să faci o investiţie de câteva sute de mii de euro", a precizat Viorel Burcă, managerul echipajului Farrfallina.
Echipajul nu este novice în competiţii, de-a lungul timpului având chiar rezultate notabile.
"Participăm la toate competiţiile şi am participat în fiecare an, deci nu am lipsit. (Care a fost cea mai bună clasare a dumneavoastră?). Am avut şi locul întâi, acuma suntem pe locul doi, sperăm să fie din nou locul întâi", a mai subliniat Viorel Burcă.
Printre bărcile participante la regată s-a aflat şi o ambarcaţiune construită special pentru liderul comunist Emil Bodnăraş, în anul 1959, de şantierele navale McGruger din Scoţia. Yacht-ul, care aparţine acum Academiei Navale Mircea cel Bătrân din Constanţa, este folosit, la fel ca şi Bricul Mircea, pe post de navă şcoală.
reporter: Liviu Ghinea
operator: Ionuţ Căpitan
Editor web: Anca Medrea