În cazul furtului de motorină din Portul Constanţa, suspecţii au folosit metode deja cunoscute.
Alexandru Moraru, reporter Digi24 Constanţa: "Furtul de combustibil s-a desfăşurat foarte rapid. Bărbatul s-a apropiat cu o şalupă de un împingător, a deschis capacul rezervorului şi cu ajutorul pompei şi a unui furtun special a reuşit în mai puţin de jumătate de oră se extragă aproape 3000 de litri de motorină."
Oamenii legii spun că acesta nu a acţionat singur.
Marius Niculescu, purtător de cuvânt Garda de Coastă: "Respectivul conducător auto ne-a declarat că a achitat aproximativ 1000 de euro unui marinar de pe respectivul remorcher urmând ca finalizarea acţiunii de distribuirea a motorinei, în urma profitului pe care îl obţine, să achite o diferenţă de 8000 de euro."
După ce a tras şalupa la mal, suspectul a fost ajutat de câteva persoane să mute canistrele în maşină şi s-a îndreptat spre Poarta de acces numărul 9 cu speranţa că nu va fi descoperit.
Alexandru Moraru, reporter Digi24 Constanţa: "Hoţul de combustibil a fost prins chiar aici în dreptul Porţii 9, la ieşire din Portul C-ţa având asupra lui aproape 3000 de litri de motorină, fără documente de provenienţă."
Totuşi furtul direct din rezervorul ambarcaţiunii nu este singura modalitate care se practică. Şi camioanele sunt ţinta directă a hoţilor.
Bogdan Păduraru, purtător de cuvânt IPJ: "În cele 7 cazuri de furt din rezervoare autorii au forţat sistemul sistemul de asigurara ale acestora în momentul în care şoferii le-au lăsat parcate şi nesupravecheate."
"Cum să te fereşti... nu dormi. Dacă ai dormit rămâi fără motorină", ne-au spus şoferii de tir.
În ultimele două luni, numai din ambarcaţiuni s-au furat 8 tone de motorină şi alte 7 tiruri au fost ţinta hoţilor, care sunt acum anchetaţi.
reporter: Annabelle Borş, Alexandru Moraru
operator: Florin Boboc