Angajaţii s-au adunat în faţa clădirii administraţiei portuare în jurul orei 08:00 înarmaţi cu vuvuzele, butoaie şi megafoane. Sindicaliştii se tem că punerea în funcţiune a Master Planului ar avea repercusiuni sociale.
"Mie mai puţin mi-e frică. Mi-e frică de tineretul ăsta. Rămân aici şi până la urmă nu vor mai avea locuri de muncă. După ce o să facă? O să se ducă la ăştia la cazinouri să măture pe jos? Ce să facă?", a spus un protestatar.
Liderii de sindicat cred că obiectivul masterplanului, în actuala formă, este acela de a renunţa la o parte din zona comercială. Din acest motiv au anunţat că Vor protesta continuu rimp de 30 de zile, în speranţa că Documentul va fi revizuit.
Mircea Burlacu, preşedintele Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare: "Conducerea executivă a Portului Constanţa doreşte transformarea scopul şi rolul Portului Constanţa din Port Comercial în Port Turistic ceea ce presupune desfiinţarea a mii de locuri de muncă.Oamenii sunt aici să-şi apere locurile de muncă."
Ştefan Muntoiu, purtătorul de cuvânt al Organizaţiei Patronale "Operatorul Portuar": "Nu se vrea să se discute cu noi, nu se înţelege ce înseamnă Portul Constanţa, habar n au de unde le vin banii şi ce să facă cu ei. Fac nişte master planuri care costă milioane de euro şi care sunt complet abuzive. Conducerea executivă existentă să plece de aici ca să putem discuta în continuare cu nişte oameni normali, cu o echipă care să ştie ce trebuie în Portul Constanţa."
Contactaţi telefonic, reprezentanţii Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritme Constanţa nu au dorit să ofere un punct de vedere legat de protestele din această dimineaţă.
Reconversia Portului Vechi se preconizează să se realizeze pe termen lung, până în anul 2030.
reporter: Annabelle Borş
imagine: Cristian Caciauna