"Deschide cucealaltă...Măi, Nae, uită-te pe chei. Uite 448, nu ea ta, e mai incolo! Pe asta las-o!".
Acest şofer a vrut să vadă cât de confortabilă este noua maşina, aşa că, primul microbuz pe care l-a văzut în faţă a fost şi cel în care a încercat să se urce la volan.
Numai că nici cheia nu se potrivea, nici telecomanda nu funcţiona. Când, în sfârşit, a ajuns lângă maşina sa, omul a constatat că nu are loc să intre pe uşa din stânga, aşa că a urcat pe partea opusă.
Nici primarului din Ostrov nu i-au ieşit socotelile cu întreţinerea lunară a microbuzului şcolar.
Nicolae Dragomir, primarul comunei Ostrov: "Dacă înseamnă cam 300 de litri de motorină, apoi verificările tehnice care se fac o dată la 6 luni, apoi dacă, ştiu eu, mai sunt alte cheltuieli, în jur de 8-10 milioane de lei pe lună (lei vechi-n.r.)"
Cheltuielile reale:
1 litru motorină= 6,30 lei X 300=1890 lei
Inspecţia tehnică- 180 de lei 6 luni>
Nici oficialii judeţeni nu au venit cu lecţia învăţată în faţa jurnaliştilor. Trei dintre ei au avut trei variante de răspuns.
Radu Volcinschi, prefectul judeţului Constanţa: "Începând cu luna octombrie, până în decembrie, cele 34 de microbuze restante vor ajunge în judeţ".
Răducu Popescu, inspector general ISJ Constanţa: "Până acum au venit 8, dacă nu greşesc, urmează să mai vină 15 şi în cealalta etapă şcolară restul până la 42, dacă nu greşesc."
Cristian Darie, vicepreşedinte CJ Constanţa: "Ştim că până la sfârşitul anului trebuie să mai vină 25 de microbuze. Nu sunt suficiente, este evident ca nu sunt siuficiente".
În realitate, 42 de solicitari au fost făcute de Consiliul Judeţean Constanţa. Până acum, în judeţ au ajuns 8 microbuze. 2 au fost predate recent, în regim de urgenţă, 6 astăzi, iar restul, de 34 urmează să ajungă până la finalul anului în Constanţa.
reporter: Anca Medrea
operator: Cătălin Vârban