"Fir'ar să fie, podul ăsta, că nu-l mai terminăm odată!". Premierul României a fost dezamăgit de constructorii care i-au promis că la finele acestei veri va putea trece noul pod cu maşina personală. Nu a fost aşa. A mers cu maşina cel mult 100 de metri, căci podul nu este gata.
Discuţie V. Ponta - constructor: "Deci, când ziceţi? Mai ziceţi o dată. Pe 31 octombrie. Bine. Aţi zis în septembrie, nu, data trecută? Nu. Aşa ţin eu minte. Eu nu am zis data trecută, dar dacă aşa ţineţi dumneavoastră minte, atunci aşa. Păi, mai avem camere de luat vederi."
Constructorii se mândresc foarte mult cu acest pod pentru că, spun ei, este cel mai mare pod hoabanat realizat în România, după un proiect românesc.
Victor Ponta, premierul României: "Deja tam înfiat pe acest pod, de câte ori am fost aici, penru că, ştiţi foarte bine, se punea problema anul trecut şi a fost o decizie destul de grea şi de riscantă pe care am luat-o, să se închidă podul vechi şi, practic, toată lumea să ocolească vreo 80 de km. Ne-am asumat riscul să nu îl închidem, în speranţa că va fi acesta gata."
Noul pod va asigura conexiunea directă dinspre Autostrada Soarelui şi A4 Ovidiu - Agigea, spre zona de sud a Portului Constanţa, dar va fi şi o variantă de acces spre Eforie Nord, evitându-se traversarea localităţii Agigea şi implicit a podului actual peste Canalul Dunăre-Marea Neagră, vechi de 30 ani.
Constructorii spun că pentru realizarea noii treceri suspendate s-a folosit, pentru prima dat în România o macara plutitoare, dar utilajul le-a dat mari bătăi de cap.
Anghel Stănescu, director consultanţă: "Condiţiile meteo nu au fost cele mai bune. Macaraua plutitoare, de 2000 de tone, a fost surprinsă de rafale de vânt. Au făcut ca macaraua să fie foarte greu de stăpânit în interiorul canalului."
Podul are o lungime de peste 1.5 km şi o înălţime în punctul maxim de 65 de metri. Odată ce va fi funcţional, vechiul pod de la Agigea va fi închis şi se vor schimba şi celelalte două hobane vechi.
reporter: Oana Manoilă
operator: Cristian Caciauna
editor web: Anca Medrea