Pescadoarele româneşti care vor fi folosite pe coasta Madagascarului sau a Mozambicului au fost construite pe şantierul naval din Giurgiu. Fiecare dintre ele are 170 de tone, 25 de metri lungime şi preţuri pe mãsurã.
Paul Greavu, reporter Digi24 Constanţa: "Pescadoarele româneşti făcute pentru export vor fi folosite în special pe coasta de Est a Africii. Doar o navă de acest tip costă nu mai puţin de 4 milioane de euro."
Victor Hrenuic, profesor univesitar: "Sunt tipic de generaţie nouă în sensul că sunt cu lăţime mare. Se observă că teuga (prora) este foarte înaltă. Deci asta asigură o protecţie foarte bunã la valuri."
Construcţia pescadoarelor s-a încheiat la sfârşitul anului trecut, iar în ultimele sãptãmâni navele au ajuns în Portul Constanţa. De aici, un vas specializat în transporturi agabaritice le va duce la destinaţie.
Rând pe rând pescadoarele sunt încarcate în cargoul din spatele meu. BBC Congo are trei macarale de mare putere, care, împreuna, pot ridica peste 500 de tone.
Şantierul naval de la Giurgiu are o istorie de peste un secol, iar de-a lungul timpului a avut nenumarate proiecte importante.
Victor Hrenuic, profesor univesitar: "Aroape toate împingătoarele şi remorcherele româneşti de pe Dunăre, toate acelea care se mai văd acum, Filiaşi 1 până la ştiu eu cât, Filiaşi 30 , sunt făcute acolo."
În total, 16 nave trebuie sa ajunga la armatorul francez, iar valoarea lor totala este de peste 60 de milioane de euro.
reporter: Paul Greavu
operatori: Cristian Caciauna, Cătălin Vârban