Pericol pe mare. Mii de bucăţi de cherestea plutesc în derivă pe Marea Neagră

Data publicării:
DSC09419-2

Alarma a fost dată către toate autorităţile portuarte din bazinul Mării Negre, dar şi către toate navele aflate în marş care au fost avertizate să traverseze zona cu atenţie.

Iulian Creţu, director adjunct ARSVOM: "Au aparut ceva obiecte pultitoare in zona granitei noastre cu Bulgaria, in zona scufundarii navei"

Nava Elland s-a scufundat sâmbătă după amiază, în zona maritimă bulgărească, la nici 24 de ore de când a părăsit Portul Constanţa. Fusese controlată de inspectorii români de siguranţă a navigaţiei. După patru zile de verificări au constatat că nava nu este pregătită să se întoarcă pe mare.

Marian Popescu, sef Port State Control: "In urma inspectiei nava a fost retinuta cu un numar de 25 de deficiente din care 6 au fost suficient de grave ca sa ne deterimne sa retinem nava. Ulteriror nava a fost amendata cu 6 mii de lei si a fost retinuta pana cand deficientele au fost rectificate". 00:06:10:24

Specialiştii susţin că tot ce ţine de siguranţa vaporului trebuie rezolvat rapid, dar sunt şi situaţii în care reparaţiile necesită mai mult timp de lucru.

Iulian Creţu, director adjunct ARSVOM: "Depinde în primul rând de vechimea navei, de gravitatea deficienţelor, avand în vedere cazul menţionat de dumneavoastră este puţin probabil să fie remediate deficientele intr+un timp atat de scurt". 

Autorităţile portuare nu exclud ca echipajul să fi dezechilibrat nava în marş, din moment ce, oficial, Elland ar fi părăsit Portul Constanţa, cu toate actele şi verificările în regulă.

Alexandru Mezei, director Căpitănia Zonală Constanta: "Dacă există posibilitatea, frecvent se umblă la balastul navei". 

Andrian Mihei, comandant de navă: "Cel mult ne poate duce cu gândul ca echipajul nu era destul de bine pregătit din punct de vedere profesional sau neglijarea unor reglementări internaţionale". 

Reprezentantul Federaţiei Internaţionale a Navigatorilor susţin că 60% dintre navele care navighează în bazinul Marii Negre au probleme de siguranţă. Cargoul Elland avea o vechime de 33 ani şi ar fi trebuit să iasă de mult din uz.

Adrian Mihălcioiu, reprezentant ITF România: "Nu cred că este posibil să repari o navă veche de 30 de ani. Deci acea navă trebuie vândută şi capaciatatea de transport reînnoită". 

Vaporul a intrat în Portul Constanţa pe 2 februarie, încărcat cu 2300 de tone de oţel. A părăsit România pe 7 februarie, încărcată cu 1800 de tone de cherestea.

reporter: Marieta Iorga
operator: Cristi Caciauna 

editor web: Anca Medrea

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cuplul Ceaușescu, doi bătrânei la „Ia-mă, nene” și pachetul misterios plasat în portbagajul mașinii luate...
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Cu ce precizie iau pensia, în 2025, românii care au muncit în Germania? Haos cu pensiile în România
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată la 44 de ani fiul tatuat al lui Michael Douglas, care-i seamănă leit. De ce a făcut Cameron șapte...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...