Olandezii s-au apucat de construcţia unui dig al viitorului, în Portul Constanţa

Data publicării:
andropod

Trei milioane de tone de piatră şi aproape 20 de mii de metri cubi de prefabricate din beton sunt necesare pentru realizarea proiectului derulat în Portul Constanţa.

Numai piatra îi costă pe constructori în jur de 50 de milioane de euro, iar pentru transportul acesteia în larg este nevoie de 3.300 de drumuri.

Barja Midia şi nava Frans lucrează la prelungirea digului de larg, iar ultima dintre ele poate aşeza materialele de construcţie cu o precizie incredibilă.

Arie Wzart, căpitan: "Noi putem plasa piatra cu o eroare de 25 de centimetri oriunde ne dorim noi". 

În istoria sa de 40 de ani, nava Frans a participat la proiecte importante, însă de departe cel mai grandios este construirea insulei artificiale Palm Jumeirah din Dubai.

Pentru încărcarea celor două nave cei peste 200 de muncitori ai dezvoltatorului nu opresc lucrul nici măcar o clipă.

Pentru finalizarea digului constructorul a decis să folosească acropodul, cea mai eficientă structură care să reziste şi celor mai puternice valuri. În total, 70 de mii de acropozi vor trebui turnaţi până în primăvara anului viitor.

"Aceştia de aici sunt acropozi de 3 cubi şi cântăresc 7 tone, avem de 12 cubi care cântăresc cam 29 de tone şi mai sunt de 9 cubi care cântăresc cam 28 de tone. Sunt făcutţi din beton care este de trei ori mai rezistent decât betonul normal. Lucrează ca un puzzle: este un cub 3D pe care îl putem mişca în orice direcţie. Ele trebuie puse în pantă şi din cauza greutăţii mari se blochează singure ", a spus Jurgen Sombroek, manager lucrări.

De prelungirea digului de larg din Portul Constanţa se ocupă firma olandeză Van Oord, una din cel mai reputate societăţi de profil din lume.

reporter: Liviu Burghelea
operator: Catalin Vârban

editor web: Anca Medrea

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri