O firmă din Italia și una din Constanța doresc să se ocupe de construcția șoselei care ar trebui să lege Portul Tomis de plaja Modern. Deocamdată, în discuție intră doar primul tronson, adică o porţiune de drum costier care va înconjura zona peninsulară a Constanței.
Paul Greavu, reporter Digi24 Constanța: "Șoseaua de coastă va avea o lungime de peste 5 kilometri. Primul tronson va porni de aici, de pe strada Termele Romane. Şi după ce va traversa toată zona peninsulară a orașului, se opri aici, la instrecția străzilor Smârdan și Mihai Eminescu."
Primăria va organiza în scurt timp licitaţia pentru desemnarea constructorului, urmând ca lucrărilre să înceapă în primăvara anului viitor.
Radu Mazăre, primarul municipiului Constanța: "Mă bucur, e un lucru încurajant pentru noi, pentru constănțeni că și-au depus 4. Sper ca una dintre ele să câștige și să înceapă lucrările la șoseaua de coastă."
Decebal Făgădau, viceprimarul municipiului Constanța: "În momentul de față sunt analizate ofertele dpdv al eligibilității, este prima etapă. Cei care se vor califica vor merge mai departe spre analiza tehnico-ecomonică a documentației propuse."
Nu mai puțin de 32 de milioane de lei vor fi investiți, iar fondurile provin de la Ministerul Dezvoltării și Uniunea Europeană.
Operatorii din turism văd Şoseaua de Coastă ca pe o potenţială sursă de profit, care va atrage şi mai mulţi turişti.
Cristian Bărhălescu, operator în turism: "Pentru Constanța ar fi un lucru extraordinar și nu numai pentru Constanța, ci și pentru România ca destinație turistică în general. Italia are de aproape 2.000 de anii o Via Aurelia care înconjoară tot țărmul peninsulei italiene, iar noi de abia acum începem să construim o șosea între Mamaia și Constanța."
Ideea unui șosele costiere este salutată și de localnici sau turiști.
"O idee extraordinară și dacă ar fi să fie într-adevăr concluzionată, cred că este cea mai bună idee pentru litoralul nostru și Constanța.", a spus unul dintre turişti.
Primul proiect al unei șosele de coastă a orașului Constanța a apărut încă din 1903, iar din echipa de ingineri făceau parte, printre alții, Daniel Renard, cel care a proiectat Cazinoul, și Anghel Saligny, darf ideea a fost abandonată înaintea Primului Război Mondial.
reporter: Paul Greavu
operator: Cristian Caciauna
editor web: Anca Medrea