Până în urmă cu cinci ani, Cătălin Trifan era doar un mare admirator al demonstraţiilor de drift însă, din momentul în care a urcat pentru prima dată la volanul unui bolid de 625 de cai putere a ştiut că este făcut pentru acest sport. Spune că nu a calculat cât l-a costat prepararea maşinii. Suma e mult prea mare, susţine pilotul. Cert este că a păstrat doar 30% din maşina originală.
Cătălin Trifan, pilot: "O etapă de drift pentru un pilot care vrea cât de cât să facă performanţă...undeva la 1200-1300 de euro de etapă. Fără 25, 26 de anvelope nu faci faţă la o etapă".
"Modificările sunt foarte multe, de la parte tehnică, mecanică, motor, caroserie, interior, elemente de siguranţă, transmisie şi aşa mai departe. Sunt multe modificări", a spus un alt participant.
Emil Ghinea, organizatorul competiţiei, este triplu campion al României în întrecerea naţională de viteză pe traseu montan. A avut câteva accidente de-a lungul carierei sale, dar niciodată nu s-a gândit să renunţe. Spune că cel mai palpitant a fost atunci când a pierdut controlul maşinii la o viteză de peste 170 de kilometri pe oră.
Emil Ghinea, pilot: "M-m răsturnat de patru ori, dar nu am avut niimic. Sunt aici. La nouă zile după evenimentul acela am construit altă maşină şi am revenit la start dar, evenimentul acela a făcut să pierd titlul în 2012".
De pe margine, pasionaţii de maşini puternice au privit cursele gândindu-se cum ar fi să afle ei înşişi la volan, să încerce să stăpânească cei 650 de cai putere. S-au mulţumit însă cu rolul de copilot în turele gratuite.
Startul competiţiilor s-a dat pe 19 iunie. Duminică a fost ultima zi de concurs.
reporter: Oana Manoilă
operator: Florin Boboc