Gazul natural lichefiat, soluţie de viitor. Al doilea terminal de gaz din Marea Neagră, construit în Portul Constanţ

Data publicării:
TERMINAL LNG

 Alimentarea navelor, alimentarea tirurilor şi vânzarea gazului natural lichefiat la clienţii din industrie. Pentru că gazul natural lichefiat va avea o strategie de atragere a mai multor clienţi.

Acestea sunt obiectivele principale când vine vorba de transportul de gaz natural lichefiat în toată Europa. De asemenea, pentru a se reduce din noxe, gazul va putea fi folosit şi drept combustibil pentru nave, pentru că emisiile vor fi cu aproape 30% mai mici decât la vapoarele care vor contina să meargă pe combustibil clasic. Nici costurile nu sunt de neglijat.

Manfred Seitz, coordonatorul proiectului: "Gazul natural lichefiat are un potenţial mare pentru a deveni un combustibil important. Această diferenţă de preţ va fi de cel puţin 15-20 % comparativ cu păcura."

Urmează acum ca firma de consultanţă să decidă locul în care va fi amplasat terminalul.

Cirprian Hangău, directorul coordonator al CNAPMC: "Noi am luat în considerare cu partenerii noştri trei variante tehnice posibile vizavi de amplasamentul acesteia, care va ţine cont de toate detaliile tehnice de condiţiile de siguranţă, de exploatare a acestor terminale.

Cele mai multe instalaţii de acest fel sunt în zona Americii, Asiei, dar şi în Nordul Europei. Nu mai puţin de 33 de firme din 12 ţări europene vor contribui la masterplanul de transport al gazului lichefiat pe traseul Dunării.

Paul Greavu, reporter Digi24 Constanţa: "Terminalul de gaz natural lichefiat s-ar putea construi în spatele meu, în colţul digului. Este una dintre cele trei variante pe care consultanţii le iau în calcul până la finele anului. Abia apoi putem vorbi despre construcţia propriu-zisă a celui de-al doilea terminal LNG din Marea Neagră."

Şerban Cucu, participant la proiect: "Singurul terminal care există în zona Mării Negre este la Istanbul. Terminalul este gândit pentru o capacitate de 5000 de mc. Teoretic ar trebui undeva în 2017, 2018 să fie construit."

Banii pentru această investiţie vor proveni din fonduri europene. Suma la care se vor ridica lucrările urmează să fie stabilită după realizarea studiilor de fezabilitate. După Constanţa, următorul nod important în traseul energiei bazate pe gaz lichefiat este la Ruse, acolo unde deja se construieşte un terminal LNG de 1000 de metri cubi.

reporter: Paul Greavu
operator: Victor Niţă 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Amazon s-a dus la Ilie Bolojan și a cerut trei lucruri banal de complicate pentru România de 35 de ani...
Digi FM
"Doamne, ce scârbos!" Cadoul neobișnuit pe care Selena Gomez l-a primit de la logodnicul ei i-a dezgustat pe...
Pro FM
Sylvia Sîrbu, viața la ani buni după trupa ASIA și divorțul de Andrei Ștefănescu. Cu ce se ocupă: Am 3...
Film Now
Salma Hayek a publicat poze din anii '90, în care apare fără haine, și a stârnit reacții cu nemiluita. 1,3...
Adevarul
Ucraina riscă să intre pe nisipuri mișcătoare. Ce semnificație au mesajele contradictorii ale administrației...
Newsweek
7.500.000$, pregătirea unui pilot de vânătoare. Mai scump decât greutatea lui în aur
Digi FM
"Doamne, ce scârbos!" Cadoul neobișnuit pe care Selena Gomez l-a primit de la logodnicul ei i-a dezgustat pe...
Digi World
Cum s-a schimbat corpul unui bărbat care a mâncat câte 30 de ouă pe zi timp de o lună. Rezultatele...
Digi Animal World
Momentul emoționant în care un câine află că stăpâna sa este însărcinată. Imaginile inedite fac furori pe Tik...
Film Now
Cum arată viața lui Richard Gere de când s-a mutat în Spania. Soția lui a făcut publice imagini rare pe...
UTV
Reacția lui Alexandru Ciucu după dezvăluirile Alinei Sorescu despre mariajul lor. „Nu înțeleg de ce trebuie...