Tot necazul a început în anul 2003. 14 vapoare cu produs petrolier au ajuns di străinătate, în Portul Constanţa şi au fost descărcate în dana Oil Terminal.
Sute de mii de tone de ţiţei au fost transvazate prin conductele Conpet către Rafinăria Oneşti. Pentru aceste vapoare au fost întocmite certificate de constatare a taxelor vamale şi TVA şi în Vama Constanţa, şi în Vama Iasi. A fost, practic, o dublă impunere pe cantitatea de ţiţei, susţine conducerea companiei de stat.
Sorin Ciutureanu, director general al Oil Terminal: "După acest eveniment, Rafo Oneşti şi-a plătit toate datoriile către stat la Vama Iaşi. Vama Iaşi a trimis către Vama Constanţa dovada plăţii acestor datorii ale Rafinariei, dar cei de la Vama Constanţa nu au anulat actele constatatare."
A urmat o serie de contestaţii şi de procese prin instanţele din Constanţa şi din Capitală. Conducerea companiei spune că judecătorii au stabilit că debitul este inexistent. Dar datoria nu poate fi anulată din evidenţele ANAF din cauză că magistraţii nu au făcut şi menţiunea ca acele acte de constatare să fie desfiinţate.
Gabriel Daraban, director comercial Oil Terminal:"În baza acestei somaţii considerataă de noi artificială, autorităţile statului pun în pericol funcţionarea terminalului României."
Conducerea companiei a fost la începutul acestei săptămâni la ANAF şi la Ministerul Economiei unde a depus alte memorii. Dacă nu se va rezolva problema, atunci salariaţii vor ieşi în stradă, săptămâna viitoare.
Compania de stat este unul dintre cele mai mari terminale din Sud-Estul Europei şi ocupa o pozitie strategica in Zona Marii Negre.
reporter: Anca Medrea operator: Alexandru Brînzaru