Inspectorii şcolari au luat o serie de măsuri pe care urmează să le pună în aplicare începând de săptămâna viitoare.
În prima fază, elevii vor învăţa de la psihologi cum să îşi controleze emoţiile negative şi să le păstreze doar pe cele care îi ajută să se mobilizeze mai bine. Apoi, cum să reţină mai uşor lecţiile predate şi care sunt paşii pe care trebuie să îi parcurgă pentru a obţine efectul scontat.
Irina Elmolaev, psiholog şcolar: "Impactul acestor activităţi este unul foarte mare asupra copiilor, iar nevoile lor sunt unele reale în acestă direcţie. Tocmai de aceea noi venim în întâmpinarea lor prin demersurile noastre".
Ce i-a alarmat, de fapt, pe inspectorii şcolari de au apelat la consilierea psihologică? Rezultatele dezastruoase de la simularea testării naţionale pentru clasele a VIII a.
Şi-au dat seama că mulţi dintre copii nu sunt pregătiţi pentru evaluarea finală.
În mediul rural, doar elevii din 10 şcoli au reuşit să obţină note de trecere, restul, din 91 de şcoli având medii sub 5. Mult mai bine pregătiţi au fost şcolarii de la oraşe: în 45 dintre cele 69 de şcoli, copiii au promovat examenul.
Sincron Răducu Popescu, inspector general ISJ Constanţa: "Am spus de mai multe ori, ca o consecinţă a mai multor factori ..este numărul de medii sub 5 într-un număr foarte mare din mediul rural".
Profesorii vor avea întâlniri şi cu elevii şi cu părinţii lor ca să discute despre note obţinute în timpul anului şcolar în comparaţie cu cele de la simularea evaluării naţionale.
Cei care au note scăzute la limba şi literatura română şi la matematică vor avea parte de o pregătire suplimentară şi de o monitorizare a frecvenţei la cursuri.
reporter: Loredana Vesparu
operator: Alexandru Brânzaru
editor web: Anca Medrea