Motoarele, automobilul şi aparatele de zbor s-au aliniat la start şi au pornit în demonstraţia de viteză. Pilotul avionului Yac 52, Dan Ştefănescu, şi-a demonstrat abilităţile la manşă şi a trecut repede în fruntea colegilor de cursă.
Concurentul său direct, în aer, a fost un elicopter care poate urca până la o altitudine de trei mii de metri în doar şapte minute.
Cele două aparate de zbor s-au luat la întrecere cu un bolid de 100 de mii de euro, cu un un motor de 550 de cai putere, dar şi cu cele două motociclete de viteză care pot atinge peste 300 de kilometri pe oră.
"Este prima oară când se organizează o astfel de cursă mixtă, cu avioane, cu elicoptere, motociclete, este plăcerea de a conduce, de a pilota, aşa cum spun unii că motociclismul este aviaţie la joasă înălţime." declara Sorin Herea, pilot de elicopter
Pasionat nu numai de aviaţie, ci şi de motociclism, administratorul aerodrumului Tuzla a urcat el însuşi pe motorul de viteză.
"Cel mai important e că a fost foarte safe, a fost foarte bine organizat, noi am stabilit de la început nişte reguli clare, astfel încât să nu avem surprize." declara Adrian Vasilache, administratorul aerodromului Tuzla
Turiştii care făceau plajă în staţiunea Venus au fost foarte încântaţi să asiste la o asemenea cursă a cailor putere.
Pe acelaşi traseu, pe toată durata verii, se va desfăşura, incepând de sâmbătă, Mangalia Drift Grand Prix.