Marinarii s-au îmbarcat pe vapor la începutul lui aprilie. Au traversat trei mări: a Nordului, Mediterana şi Marea Neagră.
O zi nu a trecut fără să lucreze, în mai multe schimburi, pentru ca marfa de la bord să ajungă în siguranţă în porturile pogramate în voiaj.
Cu toate acestea, până acum s-au ales doar cu hrană şi cu apă. Banii promişi în contract - o sută de mii de dolari - nu i-au mai văzut. Iar acasă, rudele au aşteptat în zadar un sprijin.
Tihomir Petrov, timonier Pearl K: "Totul este pentru familia mea, sunt la bord doar pentru că am nevoie de acești bani."
Tihomir Petrov este de meserie timonier, adică cel care conduce vaporul. Are o dublă reponsabilitate: să îi poarte pe marinari în siguranţă, pe ape şi să îşi întreţină familia. Dar ultimele luni au fost ca un coşmar pentru el şi pentru colegii lui.
Marinarii s-au săturat ca armatorul să îşi bată joc de munca lor. Aşa că au contactat Federaţia Internaţională a Transportatorilor din domeniu ca să iasă cât mai repede din încurcătură. După mai multe intervenţii, banii au intrat în conturile marinarilor.
Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor: "E o situație fericită, compania imediat a cooperat cu noi pentru plata salariilor, au văzut că nu e de joacă în România, atunci au plătit imediat toate drepturile navigatorilor."
Cei 13 marinari revoltaţi urmează să fie debarcați și să ajungă acasă. Ei ar fi trebuit să primească între 1500 și 3000 de dolari lunar.
În ultima perioadă mai multe vapoare au intrat în porturile româneşti cu echipajele neplătite. De obicei, marinarii care au revendicat plăţile salariale sunt din Turcia, Siria, Ukraina, Rusia, Georgia, Azerbaijan, Bulgaria, sau Egipt.
reporter: Paul Greavu
operator: Cristian Caciauna
editor web: Anca Medrea