Podurile s-au degradat - unele din cauza inundaţiilor, altele - din cauza vechimii. Din această vară vor intra în reparaţii şi ar trebui să fie gata până la sfârşitul anului viitor.
Specialiştii CFR susţin că două dintre podeţe se vor transforma în poduri.
Aurelian Ruxanda, şef Serviciu Lucrări Artă şi Terasamente CF Constanţa: "Primul pod este spre Mangalia al stației de cale ferată Constanta, al doilea pod este intre stațiile Constanta si Agigea Nord foarte aproape de intratrea ]n statia Agigea Nord, al treilea pod este înainate de intrarea în staţia Costineşti, intre Eforie Sud şi Costineşti, şi ultimul pod este după staţia Costineşti adică în zona Costineşti -Tabără."
Specialiştii au recomdat ca lucrările să fie începute urgent pentru că structura de rezistenţă este şubredă. Din această cauză, trenurile circulă în zonă cu 50 de km la oră, mai putin decat limita impusă din constructor.
Claudiu Moisei, șef Divizie Linii CF Constanța: "Starea tehnică a acestora a impus o restrictie de 30 km la ora, iar viteza liniei proiectate este de 80, iar dupa reabilitarea acestora trenurile vor cirucla cu 80 la ora, urmând să ajungă mai repede de la Constanta la Mangalia."
Nouă operatori economici din România şi din străinătate au depus oferte pentru reabilitarea podurilor şi podeţelor de cale ferată, pe raza regionalelor Constanţa, Braşov şi Timişoara.
Valoarea totală estimată a contractului la nivel naţional este de aproximativ 67 de milioane de lei, fãrã TVA, în cea mai mare parte fonduri europene.