Aderenţa autovehiculelor echipate cu pneuri de vară scade proporţional cu frigul de afară, nu numai cu gradul de uzură al anvelopelor. La temperaturi mici, cauciucurile de vară se întăresc şi devin foarte alunecoase chiar pe un asfalt perfect uscat. De celaltă parte, anvelopele de iarnă au în compoziţie siliciu, o substanţă care oferă o elasticitate mult mai mare chiar şi în condiţii de ger, spun specialiştii.
Mulţi dintre şoferii constănţeni au amânat momentul montării anvelopelor de iarnă, mai ales că au avut parte de o toamnă blândă şi prelungită, cu temperaturi ridicate. Însă cum în ultimele două zile iarna şi-a făcut simţită prezenţa, vulcanizările au fost asaltate de proprietarii de autoturisme.
Poliţiştii de la Serviciul Rutier nu pot aplica amenzi şoferilor care circulă fără anvelope de iarnă decât în condiţii de carosabil acoperit cu zăpadă, gheaţă ori polei. Cei care folosesc încă pneuri de vară nu trebuie să mizeze pe acest aspect, pentru că în dimineţile următoare se anunţă polei, iar temperaturile nocturne vor scădea până la limita îngheţului.
Codul Rutier recomandă montarea anvelopelor de iarnă la 1 noiembrie, însă şoferii sunt şi obligaţi prin lege să circule cu ele doar în condiţii de zăpadă sau polei. Atunci când sunt şi pasibili de sancţiuni, dacă nu au autoturismele echipate cu pneuri de iarnă.